Čím mladší firma, tím více zkušených kolegů potřebuje

January 7, 2022
January 7, 2022
|
Jaroslava Frišová
|
3
Minutes

Enehano Solutions roste až neuvěřitelným tempem. Proto jsme rádi, že můžeme mezi kolegy přivítat zkušeného Petra Martinovského, který nastoupil na pozici Senior Project Manager. Poznejte člověka, který pomáhal do Plzeňského Prazdroje implementovat CRM řešení a dovězte se, co považuje za nedílné součásti úspěšného projektu.

Petře, z doslechu vím, že tvá cesta do IT vedla oklikou. Mám správné informace?

Potkávám hodně lidí, kteří měli do IT cestu přímočarou. Je pravda, že ta moje vedla přes vysokou školu chemicko-technologickou a práci v rodinné stavební firmě. Musím přiznat, že situace, kdy je váš otec zároveň vaším šéfem, přináší opravdu zajímavé momenty a situace 😊.

Trvalo mi pár let, než jsem se rozhodl pro změnu a nastoupil do společnosti Accenture, kde jsem nakonec působil 11 let. Podílel jsem se na mnoha velkých projektech ve finanční oblasti a telekomunikacích a vystřídal různé role od analytika po projektového manažera. Také jsem několik let pracoval jako externista na pozicích projektového a service delivery manažera.

 

To zní jako velký skok. Jaký projekt byl pro tebe nezapomenutelný?

Velkou výzvou a neopakovatelnou zkušeností pro mě byla implementace CRM řešení Microsoft Dynamics a mobilní nadstavby Resco pro japonskou společnost ASAHI Europe, která je největším vlastníkem pivovarů ve střední Evropě, včetně Plzeňského Prazdroje, a největšího pivovaru v polské Poznani.

Implementované řešení nahrazovalo stávající systémy a je používáno pro veškeré obchodní aktivity a také správu a komunikaci se zákazníky.

Na projektu pracovaly současně týmy z Čech, Polska a evropské centrály v Anglii jak z IT, tak obchodních oddělení. Tehdy to byl největší projekt ve společnosti ASAHI Europe.

 

Co sis z něho odnesl?

Musím říct, že jsem se naučil, jak zásadní je komunikace (nejen) se zákazníkem. Ovšem tohle poznání mě provázelo každou zkušeností, kterou jsem získal. V minulosti jsem pracoval pro velké i menší zákazníky a poznal jsem, jak je důležité nastavení správné komunikace. Často se liší podle toho, zda se bavíte s kolegy z IT nebo businessu i podle konkrétní pozice. Manažer potřebuje jiné informace, než například expert z IT.

Manažer potřebuje jiné informace než expert z IT.

Jak tě napadlo přidat se do Enehana?  

S možností práce pro Enehano mě kontaktoval bývalý kolega, se kterým jsem spolupracoval na projektu ve společnosti T-Mobile.

První příjemné překvapení pro mě byl průběh výběrového řízení, a to jak ze strany HR partnera, tak vedení společností. Pohovory neprobíhaly typickým „grilováním“ kandidáta, ale spíše formu diskuse, co mohu společnosti přinést i toho, co může společnost nabídnout mně.

Pokračovala milá překvapení i dále? Jak si vnímal dobu nástupu?

Po nástupu jsem uvítal vstřícnost všech nových kolegů, kteří mi pomohli se rychle a efektivně zapojit do procesů a fungování společnosti. Zároveň jsem byl velmi mile překvapen, že Enehano klade důraz na diverzifikaci svých zaměstnanců a projektové týmy jsou skládány, jak z mladších, tak zkušenějších kolegů. Oceňuji i vysoký poměr zapojení kolegyň, což stále v IT společnosti nepovažuji za standard.

Rovněž množství a zejména obsah teambuildingových a odborných seminářů, kde dochází k vzájemnému předávání znalostí a zkušeností, výrazně převyšuje mé zkušenosti z jiných společností.

Pohovory neprobíhaly typickým „grilováním“ kandidáta, ale spíše formou diskuse.

A co by si chtěl do Enehana přinést?

V Enehanu bych opravdu rád předával své zkušenosti kolegům v oblasti komunikace se zákazníkem. Správná komunikace je nedílnou součástí úspěšného projektu.

Také se chci zaměřit na oblast definování možných způsobů (metodiky) řízení projektů. Nastavení a řízení očekávání, jakým způsobem budeme dodávat projekt, vidím jako další z klíčových aktivit pro úspěšný projekt.

Když si mluvil o důležitosti komunikace, jak sis poradil s novým pracovním nastavením kvůli COVID-19?

Vidím jak pozitiva, tak negativa. Obecně jsem spíše extrovertní typ, takže mi vyhovovuje být v přímém kontaktu s kolegy a partnery od zákazníků. Mnoho aktivit je také často efektivnější řešit přímou komunikací, než přes emaily a videokonference. Ale člověk je velmi flexibilní bytost a dokáže se časem přizpůsobit situacím, které by mu dříve přišly nepředstavitelné.

Jako pozitivum vidím ušetření času dříve stráveného cestováním a například i to, že na videokonferenci jsou všichni skoro vždy včas – „nezaseknou“ se na chodbě cestou do zasedací místnosti. Osobně si myslím, že ke 100% práci v kanceláři se již nevrátíme a mně osobně nejvíce vyhovuje kombinace “home office” a docházení na pracoviště.

Děkujeme za rozhovor.

Zaujaly vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek