Okolnosti dnešní doby, potřeba udržet si konkurenceschopnost nebo získat výhodu v podnikatelském prostředí znamenají inovovat a přemýšlet nad budoucností. Tento myšlenkový pochod a návazné investice se čím dál tím častěji projevují v praxi. Firmy zde vidí možnost získat klíčovou výhodu na trhu díky správně mířené investici.
Jeden z faktorů ovlivňujících zacílení investic v dnešní době je přístup zaměstnanců k práci a očekávaným benefitům daného zaměstnání. Lidé preferují pružnou pracovní dobu, možnost práce z domova i uživatelsky příjemné a intuitivní prostředí.
Přechod do cloudu – výhody a hrozby
Společnosti jsou vnějšími okolnostmi nuceny k přechodu do cloudu z dříve preferovaných on-premise řešení. Hledají uživatelsky přívětivé aplikace a snaží se rutinní procesy automatizovat tak, aby se jejich zaměstnanci zaměřovali na prioritní pracovní úkony a byli maximálně efektivní.
Investice se týkají také automatizace všech firemních procesů, to vytváří tlak na IT oddělení a dodavatele systémů a podnikových aplikací.
Například firma SAP, dodavatel vysoce kvalitních ERP systémů, v důsledku přechodu na plně cloudovou verzi ERP S/4HANA oznámila, že do konce roku 2025 ukončí podporu dosavadní stěžejní aplikace SAP R3. Přechod znamená kýženou inovaci pro firmy, protože plně zapadá do konceptu „anywhere operations“. Zároveň vytváří nové příležitosti pro firmy z pohledu možných integrací s dalšími aplikacemi, které tvoří IT ekosystém v konkrétní firmě a jsou provozovány také v cloudové verzi.
Výhody provozu v cloudu jsou již dnes zřejmé. Nejen že se uživatel může přihlásit do systému odkudkoliv a na téměř jakémkoliv zařízení, ale také pracuje stále v nejaktuálnější verzi dané aplikace. Aktualizace jsou součástí licence.
Jednoznačným benefitem je úspora na straně budování infrastruktury ve firmě – žádná není potřeba, stačí připojení k internetu. Firma platí jen za to, kolik licencí a funkcionalit skutečně využívá.
Když se zaměříme na společnosti využívající SAP, které čeká přechod do cloudu, je potřeba si přiznat, že vše má svá pozitiva i negativa. Nejedná se pouze o finančně náročný přechod, ale také tlak na lidský kapitál. Jako u každé větší transformační změny je nutné myslet na zaškolení koncových uživatelů, která adopci systému značně usnadní.
Proč se do integrace pustit právě nyní?
Ekosystém aplikací tvořený cloudovými systémy díky snadným propojením přímo vyzývá k automatizaci firemních procesů, jinak rutinních ručních zásahů.
Firmy, které pro řízení výroby včetně návazné logistiky a řízení financí využívají SAP, jsou v podstatě nucené přejít se svým ERP do cloudu, mohou „zabít dvě mouchy jednou ranou“, když propojí cloudové ERP s cloudovým CRM.
V praxi to znamená propojení produktového ERP se zákaznicky orientovaným CRM, které firmě umožňuje získat komplexnější data pro každodenní i strategická rozhodnutí.
Integrací ERP a CRM firma dosáhne přehledu nad srdcem firemního procesu, přičemž pomyslným srdcem je myšlen prostor, kde dochází ke spojení produktu a zákazníka.
Integrace v praxi
Co nastane, když propojíme právě zmiňovaný SAP Cloud ERP, který je považován za nejkomplexnější ERP na světě, se Salesforce CRM, Gartnerem (poradenská firma pro technologie a výzkum)nejlépe hodnoceným CRM dnešní doby? Vznikne skvělý základ pro budoucí hyperautomatizační proces.
Představme si, že jsme ve firmě, která dosáhla integrace SAP a Salesforce CRM. Jak může vypadat automatizace procesů díky tomuto spojení?
Na začátku procesu stojí CRM, v našem případě Salesforce, které dokáže pokrýt agendu od marketingových kampaní, generování, správu a kvalifikaci leadů přes evidenci obchodních případů po tvorbu nabídky a objednávky. Následně díky integraci umíme ze Salesforce poslat potvrzenou objednávku spolu s hotovou kalkulací produktů na jedno kliknutí do ERP, kde nám automaticky dle podkladů z CRM vzniká výrobní příkaz a podklad pro výrobu. Díky integraci systémů obchodník i lidé z kontaktního centra využívající CRM vidí aktuální stav výroby prodaného zboží a jsou schopni reagovat na dotazy zákazníků.
Jakmile se v ERP odbaví proces výroby a firma dodá zboží klientovi, vystavuje fakturu, kterou opět díky integraci sleduje obchodník ve svém CRM, a má tak detailní přehled o platební morálce svých klientů. Díky integraci, a tedy automatické výměně informací, však dokážeme mnohem více procesů, jako jsou např. řízení montáže zařízení, servis nebo reklamační proces.
Možností, jak si zefektivnit procesy v podnikání, je spousta, ale vždy je potřeba pečlivě tyto procesy zmapovat, popsat a najít příležitosti. Návrhy řešení i samotné rozhodnutí doporučujeme provádět na základě pečlivé analýzy.
Zveme Vás na Enehano snídani s hlavním tématem integrace Salesforce CRM & ERP, která spojuje a automatizuje procesy ve firmě a poskytuje informace vedoucí k růstu.
