Digitální transformace 2020

September 1, 2020
September 1, 2020
|
Aleš Hanzlík
|
5
Minutes

Fakt či buzz word?

V dnešní době je pojem digitální transformace velice zmiňován a společnost již považuje tento termín za přežitek. Avšak ve skutečnosti se stále jedná o problematiku, na kterou bychom měli nahlédnout a objasnit si, co vše vlastně tento krok obnáší a jakým je přínosem.  

Digitální transformace je proces používání digitálních technologií k vytváření nových, nebo úprav stávajících obchodních procesů, kultury a zákaznických zkušeností s cílem splnit měnící se obchodní a tržní požadavky. Tato změna pohledu na podnikání v digitálním věku je digitální transformace.

Překračuje tradiční role, jako je prodej, marketing a služby zákazníkům. Místo toho začíná digitální transformace a končí tím, jak přemýšlíte o zákaznících a jak s nimi jednáte. Když přecházíme z papíru na tabulky k inteligentním aplikacím pro řízení našeho podnikání, máme šanci si znovu představit, jak podnikáme, jak zapojujeme naše zákazníky s digitální technologií na naší straně. Ať se jedná o kontaktní centrum, které potřebuje urychlit a usnadnit práci operátorům, až po velkou finanční instituci, která potřebuje celé interní procesy zrychlit a automatizovat, vždy je ten správný čas na digitální transformaci.

Pro malé podniky, které právě začínají, není třeba nastavovat obchodní procesy a transformovat je později. Svou organizaci můžete od samého začátku posouvat vpřed. Budování firmy v 21. století na lepících papírcích a ručně psaných knihách prostě není udržitelné. Digitální myšlení, plánování a budování vás připraví na to, abyste byli obratní, flexibilní a připravení růst.

Pro ještě lepší pohled na tuto problematiku doporučujeme nahlédnout do výukového trailheadu od Salesforce, který v kostce přiblíží celý proces.

Záleží na tom?

Technologie řídí posun v podnikání a společnosti, které chtějí uspět, musí sloučit technologii se strategií, aby zůstaly vpřed. Analytika dat je na vrcholu seznamu priorit, zejména pokud jde o vizualizaci dat a strojové učení.

Rychlost je také důležitým hlediskem. Digitální iniciativy, které zvyšují rychlost a obratnost organizace, jsou v popředí digitálního vedení.

To jsou provozní priority, ale konečný cíl je pozitivní zkušenost zákazníka a je významným hnacím motorem digitální transformace. Zkušenosti zákazníků mohou firmu rozbít nebo přerušit a digitální technologie hrají zásadní roli při zajišťování pozitivního vztahu mezi firmami a jejich zákazníky.

Nové = Lepší?  

Není překvapením, že hlavní výhody digitální transformace pocházejí z technologie, která to umožňuje. Digitální transformace je však také o odstraňování zastaralých nápadů a procesů ve prospěch nové a inovativní technologie, která je vhodná pro konkrétní firmu.

Mnoho zdravotnických institucí například vyhýbá chytrým telefonům a mobilním zařízením ve prospěch staré technologie, jako jsou pagery. Tyto problémy se mohou týkat všech oborů a velikostí organizace, což vede ke ztrátám tisíců či dokonce milionů při údržbě starších systémů.

Jakmile bude původní technologie nahrazena, mohou týmy IT věnovat více pozornosti novým technologiím a inovacím, než pracovat se stávajícími problémy v oblasti IT. Podniky, které chtějí držet krok s rychlým tempem digitální změny, se musí zaměřit na zvýšení efektivity a zavádění nových technologií v co největší míře. A jaká jsou vlastně očekávání a cíle zákazníků, jejichž byznys prošel transformací? Hlavní zájmy a priority můžeme vidět v tomto grafu.

Jaké cíle jsou kladeny při digitální transformaci?

Zdroj: Salesforce.com

Jaká je cesta?

Je důležité si uvědomit, že většina firem je stále v různých fázích procesu a nemusí se to stát najednou. I když možná slyšíte o rychlých přechodech, nemusí to nutně znamenat, že to firma dělá strategickým, efektivním nebo udržitelným způsobem.

Klíčem k úspěšné digitální transformaci jsou:  

-    Mít digitálně důvtipné leadery

-    Budování schopností pro budoucí pracovní sílu.

-  Umožnění zaměstnancům pracovat inovativním způsobem.

-   Poskytování digitálních nástrojů pro správu.

-   Udržování otevřené komunikace mezi členy týmu

Pro úspěšnou digitalizaci je potřeba mít tyto body na paměti. Práce na vývoji jasných strategií pro digitální dovednosti a schopnosti pro budoucí potřeby zdokonalení kultury organizace tak, aby se přizpůsobila změnám, a hlavně zajistit přímou a otevřenou komunikaci. Digitální transformace bude hlavním tématem na letošním Digital Transformation Summitu, který představí inovativní řešení a reálné příklady, jak celým procesem úspěšně projít či seznámení s týmem, který Vás celou transformací provede.  

Nejnovější článek


Zaujaly vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.