Enehano Digital Connector – propojujeme digitálních světy

March 11, 2021
March 10, 2021
|
Tomáš Krbec
|
5
Minutes

Data jsou v dnešní době skloňována ve všech pádech a rozhodně nejsou tématem číslo jedna jen pro IT specialisty. My se ale IT prostředí budeme v dnešním blogu držet a představíme vám náš unikátní nástroj – aplikaci Enehano Digital Connector (EDC), díky které umíme propojit interní systémy s externí službou v cloudu.  Jak a proč vznikla, jak funguje nebo pro jaké firmy je vhodná? Dozvíte se v následujících odstavcích.

Historie

Historie EDC se datuje do úplných začátků Enehana, kdy náš aktuální Head of Java Development – Petr Vích pracoval ještě jako řadový programátor a dal vzniknout prvotnímu prototypu EDC. Od té doby EDC urazilo dlouhou cestu a přibylo mimo jiné i samostatné webové uživatelské rozhraní, díky kterému je možné EDC snadněji konfigurovat a monitorovat jeho činnost.  

Proč EDC?

Zákazníci oceňují především mnohotvárnost aplikace, která nabízí propojení od API – API až po DB – API či jen soubor samotný. Další klíčovou hodnotou je dynamické mapování vstupních dat na data výstupní. Klient je schopen definovat množinu dat, která chce synchronizovat. Aplikace vybere relevantní data ze všech zdrojů a ty zabezpečeně přenese do koncového systému.

V případě objemnějších dat je aplikace schopná rozlišit změny v datech a přenos zefektivnit.

EDC je vhodné pro firmy, které chtějí využít část svých dat efektivně v cloudu, např. v Salesforce. Dalším využitím naopak budou firmy, které chtějí synchronizovat data mezi dvěma externími službami. EDC přináší jednoduchost integrace danou moderním typem architektury, která rychlostí implementace konkuruje  ostatním integračním platformám.

Modelové příklady

1. Propojení systému klienta s externí marketingovou službou – Salesforce Marketing Cloud

Požadavky: synchronizace klientských dat potřebných pro exekuci marketingových kampaní do Salesforce Marketing Cloudu a zpětná synchronizace dat z vykonaných kampaní

Obrázek 1 - EDC – SF Marketing Cloud

2. Propojení ceníků klienta se Salesforce CRM  

Požadavky: synchronizace ceníků z cloudového systému klienta do Salesforce

Obrázek 2 - EDC - Salesfroce CRM

Architektura EDC

Obrázek 3 - HL architektura EDC

Aplikace je rozdělená do několika logických celků, které pracují samostatně – díky tomu je možné aplikaci škálovat přesně dle individuálních požadavků klienta. Jedna logická část aplikace může obsahovat více mikroslužeb.

Například o synchronizaci fixně definovaných a dynamicky definovaných dat se stará samostatná mikroslužba, kterou je možné při velkém zatížení nastartovat ve více instancích. Požadavky na zpracování dat dostává od řídicí služby celého řešení. Dalšími částmi jsou služby starající se o monitoring, strukturu dynamických dat a autorizaci uživatelů.

EDC lze nasadit do interní infrastruktury zákazníka a lze využít stávající aplikační server nebo použít v dnešní době, čím dál tím více preferovanou kontejnerizaci.

Celé řešení je napsané v Javě využívající moderní framework Spring Boot, který poskytuje rychlost nasazení i komfort pro programátory samotné.

Autor článku: Tomáš Krbec, Senior Java Developer v Enehano Solutions

Zaujal vás článek a programování je vaše vášeň? Kontaktujte nás, stále hledáme šikovné kolegy do našeho týmu.

Zaujaly vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek