V Enehanu vítáme dalšího zkušeného kolegu

November 2, 2021
|
Jaroslava Forche Frišová
|
3
Minutes

Enehano Solutions se tento rok rekordně rozrostlo o více než 35 nových tváří. Pro naše holky, které nabírají nové kolegy, je skutečnou výzvou najít lidi, kteří by k nám zapadli nejen profesně, ale především po lidské stránce. S Petrem se jim to podařilo a stal se naší nedílnou součástí.  

Petře, z doslechu vím, že tvá cesta do IT vedla oklikou. Mám správné informace?

Potkávám spoustu lidí, kteří měli do IT cestu velmi přímočarou. Ta má vedla přes vysokou školu chemicko-technologickou a práci v rodinné stavební firmě. Musím přiznat, že situace, kdy je váš otec zároveň vaším šéfem, přináší opravdu zajímavé momenty a situace 😊.

Trvalo mi pár let, než jsem se rozhodl pro změnu a nastoupil do společnosti Accenture, kde jsem nakonec působil 11 let. Podílel jsem se na mnoha velkých projektech ve finanční oblasti a telekomunikacích a vystřídal různé role od analytika po projektového manažera.  

Také jsem několik let pracoval jako externista na pozicích projektového a service delivery manažera.

  

To zní jako velký skok. Jaký projekt byl pro tebe nezapomenutelný?

Velkou výzvou a neopakovatelnou zkušeností pro mě byla implementace CRM řešení Microsoft Dynamics a mobilní nadstavby Resco pro japonskou společnost ASAHI Europe, která je největším vlastníkem pivovarů ve střední Evropě, včetně Plzeňského Prazdroje, a největšího pivovaru v polské Poznani.  

Implementované řešení nahrazovalo stávající systémy , a je používáno pro veškeré obchodní aktivity a také správu a komunikaci se zákazníky.

Na projektu pracovali současně týmy z Čech, Polska a evropské centrály v Anglii jak z IT, tak obchodních oddělení. Tehdy to byl největší projekt ve společnosti ASAHI Europe.

Co sis z něho odnesl?

Musím říct, že jsem se naučil, jak zásadní je komunikace (nejen) se zákazníkem. Ovšem tohle poznání mě provázelo každou zkušeností, kterou jsem získal. V minulosti jsem pracoval pro velké i menší zákazníky a poznal jsem, jak je důležité nastavení správné komunikace. Ta může být odlišná, podle toho, zda se bavíte s kolegy z IT nebo businessu a podle konkrétní pozice, kterou daný člověk zastává. Manažer potřebuje jiné informace, než například expert z IT.  

Manažer potřebuje jiné informace než expert z IT.  

Jak tě napadlo přidat se do Enehano?  

S možností práce pro Enehano mě kontaktoval bývalý kolega, se kterým jsem spolupracoval na projektu ve společnosti T-Mobile.

První příjemné překvapení pro mě byl průběh výběrového řízení, a to jak ze strany HR partnera, tak vedení společností. Pohovory neprobíhaly typickým „grilováním“ kandidáta, ale spíše formu diskuse, co mohu společnosti přinést i toho, co může společnost nabídnout mně.

Pokračovala milá překvapení i dále? Jak si vnímal dobu nástupu?

Po nástupu jsem uvítal vstřícnost všech nových kolegů pomoci se rychle a efektivně zapojit do procesů a fungování společnosti. Zároveň jsem byl velmi mile překvapen, že Enehano klade důraz na diverzifikaci svých zaměstnanců a projektové týmy jsou skládány, jak z mladších, tak zkušenějších kolegů. Oceňuji i vysoký poměr zapojení kolegyň, což stále v IT společnosti nepovažuji za standard.

Rovněž množství a zejména obsah team buildingových a odborných seminářů, kde dochází k vzájemnému předávání znalostí a zkušeností, výrazně převyšuje mé zkušenosti z jiných společností.

Pohovory neprobíhaly typickým „grilováním“ kandidáta, ale spíše formou diskuse.

A co by si chtěl do Enehana přinést? 

V Enehanu bych opravdu rád předával své zkušenosti kolegům v oblasti komunikace se zákazníkem. Správná komunikace je nedílnou součástí úspěšného projektu.

Také se chci zaměřit na oblast definování možných způsobů (metodiky) řízení projektů. Nastavení a řízení očekávání, jakým způsobem budeme dodávat projekt, vidím jako další z klíčových aktivit pro úspěšný projekt.

Nastavení a řízení očekávání, jakým způsobem budeme dodávat projekt.

Když si mluvil o důležitosti komunikace, jak sis poradil s novým pracovním nastavením kvůli COVID-19?

Vidím jak pozitiva, tak negativa. Obecně jsem spíše extrovertní typ, takže mi vyhovovalo být v přímém kontaktu s kolegy a partnery od zákazníků. Mnoho aktivit je také často efektivnější řešit přímou komunikací, než přes emaily a videokonference. Ale člověk je velmi flexibilní bytost a dokáže se časem přizpůsobit situacím, které by mu dříve přišly nepředstavitelné.  

Jako pozitivum vidím ušetření času dříve stráveného cestováním a například i to, že na videokonferenci jsou všichni skoro vždy včas - „nezaseknou“ se na chodbě cestou do zasedací místnosti. Osobně si myslím, že ke 100% práci v kanceláři se již nevrátíme a mně osobně nejvíce vyhovouje kombinace “home office” a docházení na pracoviště.  

Zaujaly vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek