Spletitost procesů je důvod ke změně, ne překážka – ukázala transformace Carvago

Case Study
Změna byznys procesů
Maximalizace využití funkcí
Příprava cloudové infrastruktury

O společnosti

kdo si nás vybral

Carvago je předním online tržištěm pro nákup a prodej ojetých automobilů v Evropě. Společnost představila nový model prodeje vozidel, který překonal tradiční koncepty klasických dealerství  a autobazarů. Výběr a nákup automobilu na Carvago probíhají online, jednoduše a rychle, podobně jako uživatelé nakupují v jiných odvětvích e-commerce.

Výzva

Jak jsme se vypořádali s výzvou

I když pro klienta vypadá proces nákupu jako pár kliknutí, ve skutečnosti je to komplexní proces, do kterého se zapojuje široké spektrum zaměstnanců v různých rolích. Např. jazyková a skillsetová vybavenost zapojených rolí, kdy musíte vykoupit vůz ze Švédska včetně všech daňových a právních aspektů, zkontrolovat ho, přihlásit, zajistit importní požadavky dané země, pojistit a dovézt zákazníkovi umyté a natankované až před dům Tento proces musí probíhat v krátkém čase a zároveň musí být dostatečně flexibilní pro podporu rychlé expanze Carvago napříč Evropou. Zákazník je také v reálném čase o všech krocích procesu informován prostřednictvím několika kanálů. Bylo také nutné zohlednit specifika procesu v jednotlivých zemích - veškeré importní, exportní a registrační požadavky v jednotlivých zemích.

Stav u klienta před implementací

Před nasazením Salesforce používala jednotlivá oddělení v Carvago různé nástroje pro procesování objednávky, což vedlo ke ztrátě transparentnosti a především integrity procesů. Chyběla například jednoduchá možnost sledovat různé fáze objednávky. S řadou ručních operací se vytvářel prostor pro operativní rizika. Klientovi chyběl správně nastavený reporting a rychlá expanze do zahraničí vyžadovala komplexní, škálovatelné řešení a maximální automatizaci interních procesů včetně integrace na navazující systémy.

Řešení

Případ v detailech

Hlavní výzvy

  • Rychlost implementace a flexibilita systému kompatibilní s budoucí expanzí - využití out of the box řešení s minimální customizací
  • Zvládnutí komplexity a množství procesů spojených s výkupem, logistikou, servisem a předáním vozidel (aftersales, reklamace, komunikace, 360 pohled na klienta)
  • Maximalizovat uživatelskou zkušenosti a vytvořit lovebrand

Proč si zákazník vybral Salesforce?

Carvago se rozhodlo využít platformu Salesforce pro řízení svých klíčových obchodních procesů. Salesforce Service Cloud slouží jako centrální systém pro správu procesů a Marketing Cloud Account Engagement (Pardot) pro komunikaci s klienty.

Ukázka layoutu obchodníka

Proč  si zákazník pro implementaci vybral Enehano?

Carvago hledalo partnera s vynikajícími znalostmi Salesforce, který jim pomůže nejen s implementací softwaru, ale také s definicí optimálních „to-be“ procesů v rámci možností platformy Salesforce. Rychlost dodávky a schopnost partnera sestavit silný tým pro splnění projektu v požadovaném čase a kvalitě byly klíčové. Důležitou roli hrálo také správa a rozvoj systému, které Carvago plánovalo převzít pod vlastní správu.

Průběh spolupráce a přínosy

Celý projekt byl rozdělen na jednotlivé obchodní procesy a realizovali jsme ho agilním způsobem. To umožnilo průběžné revize v testovacím prostředí a ladění s businessem. V klasickém  waterfallu modelu  by nebylo možné projekt v tak krátkém čase a kvalitě dodat. Po dokončení projektu bylo Carvago schopno plně přejít na správu klíčových procesů v novém systému na platformě Salesforce. Projekt byl dodán ve velmi krátkém čase čtyři a půl měsíců a jeho adopce téměř okamžitá.

Zeptali jsme se zákazníka

Kolik času jste ušetřili automatizací?

Odhaduji 40% úsporu času. Je však důležité zdůraznit, že chybovost z důvodu dobře nastavených procesů poklesla téměř na nulu. O každé objednávce, která se skládá ze stovek kroků a podkroků máte vždy ucelené informace včetně plné historie komunikace se zákazníkem. Bez této hygieny by nebylo možné stavět ecommerce lovebrand, který si klade za cíl disruptovat trh a prodávat tisíce vozů online měsíčně.

O kolik větší objem obchodních případů jste nyní schopni odbavit?

Díky lepší škálovatelnosti dnes odbavíme 3x větší objem objednávek  A jsme především připraveni na další růst.

Jak hodnotíte spolupráci s Enehano týmem?

Spolupráce byla super. Enehano nám dodalo kvalitní lidi a projekt byl dodán včas v plánovaném rozpočtu. Navíc nám  pomohli i s konzultantskou rolí ala best practises.

Filip Malík
Product Director

"Díky nasazení Salesforce pro řízení našich klíčových obchodních procesů máme jednotný systém, který podporuje expanzi našeho byznysu a umožňuje nám snadno upravovat a přidávat nové procesy. Nepotřebujeme rozsáhlý IT tým a díky škálovatelnosti platformy Salesforce jsou požadavky na úpravy a nové procesy rychle realizovány, což odpovídá tempu růstu naší společnosti."

Zaujaly vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Case studies

Úspěšné případové studie
Intenzivní rozvoj digitalizace a automatizace interních procesů v Zonky

Finančně-technologickou službu Zonky provozuje společnost Benxy s.r.o., za kterou stojí nejvýznamnější česká investiční skupina PPF. Zonky už lidem poskytlo půjčky v hodnotě přes 18 miliard korun a zároveň spravuje portfolio deseti tisícům investorů. Úspěch Zonky je od začátku založen na férovém přístupu a využití nejnovějších technologií, díky kterým je Zonky atraktivní prozákaznickou firmou s rychlými a jednoduchými procesy pro vyřízení půjčky.

Přečíst Case Study
Jak jsme za dva měsíce spustili Sales Cloud pro Kiwi.com?

Kiwi.com je jednou z nejrychleji rostoucích technologických společností na světě a jejím úkolem je revoluce v cestovním ruchu. Díky unikátní technologii Virtual Interlining je Kiwi.com schopna získat cestovatele z jakéhokoli místa A do kteréhokoli bodu B na světě za nejlepší možnou cenu.

Přečíst Case Study
Co přinesla implementace Salesforce CRM v ČSOB Pojišťovně?

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovna, která nabízí ucelené pojišťovací služby životního i neživotního pojištění občanům a živnostníkům, stejně jako malým a středním podnikům i velkým korporacím. V roce 2018 se management ČSOB Pojišťovny rozhodl významně posílit výkon své prodejní sítě a nabídnout zprostředkovatelům moderní nástroj Salesforce a jeho funkce.

Přečíst Case Study