Enehano 2021: magická hranice 100 milionů obratu padla, 1 % dáváme nově na CSR

Enehano 2021: magická hranice 100 milionů obratu padla, 1 % dáváme nově na CSR

Před pěti lety jsem založil Enehano s cílem vybudovat z ničeho jedničku na Salesforce a digitální transformaci v Česku.  Zdálo se mi to hodně ambiciózní stejně tak, jako udělat obrat 50 milionů korun v týmu minimálně 50 konzultantů. Měl jsem ale ještě jeden cíl – po 5 letech od založení firmy udělat celofiremní teambuilding na Havaji, pokud tři výše zmíněné metriky splníme.

Cíle jsme nejen splnili, ale dokonce předčili. K odškrtnutí všech čtyř položek ze seznamu nám zbývá už jen cesta na Havaj.  Aktuálně čekáme na příznivější podmínky pro cestování a věříme, že už v říjnu tohoto roku oslavíme prvních pět let s mojitem v ruce právě na havajské pláži.

Cíle splněny a co dál?

Dneska je nás více než osmdesát. V roce 2021 jsme poprvé překročili hranici obratu 100 milionů korun, a to je obrovská zásluha našeho obchodního týmu. Transformujeme fungování největších společností v ČR, 30 % obratu je ze zahraničních projektů, řešení nasazujeme celosvětově i v několika časových pásmech.

Díky velmi přesnému plánování a forecastování, které nám umožňuje rozhodovat se na základě reálných dat, můžeme po pěti letech říci „jsme finančně naprosto stabilní firma“.

Rok 2021 v číslech

Máme velmi oblíbené „pětiletky“, tak tedy jaká je vize na dalších 5 let?

Naše plány shrnuje následující obrázek:

Jako odměna za vydařenou dekádu se nabízela další cesta do exotických krajin. Ale s vírou, že firmy jsou hybatelem změny a mají velkou moc ovlivňovat a inspirovat okolí kolem sebe, jsme se rozhodli jinak. Rozhodně nám nejsou lhostejní lidé a život v našem okolí. A i díky finanční stabilitě si můžeme dovolit závazek, který je součástí vize:

„Do pěti let se chceme stát jedničkou na Salesforce v regionu střední Evropy, vybudovat holding s několika dceřinkami a překonat obrat 500 Mio CZK. Zároveň měníme svět k lepšímu tím, že zjednodušujeme a automatizujeme rutinní práci. O naše know-how a bohatství se dělíme s těmi, co neměli v životě tolik štěstí. Jako firma jsme se zavázali dávat 1 % z obratu na CSR (Corporate Social Responsibility)  každý rok.“

A protože netoužíme po žádných jachtách, ani super sporťácích, rozhodli jsme se peníze investovat správným směrem. Proto, pokud se nám do 5 let podaří dosáhnout obratu přes půl miliardy korun, jednorázově přispějeme v rámci CSR 50 milionů korun na dobročinné a smysluplné aktivity. Doufáme, že tímto krokem inspirujeme i další IT společnosti.

Společenská odpovědnost v Enehanu

Nové tváře a desetimilionové projekty

Za rok 2021 jsme rozšířili tým z 57 na 85 lidí. Manažerský  tým ve složení  Jirka Mach (CEO), Michal Peška (CSO) a Milan Bodlák (CTO) posílila CFO Katka Alenková. Důležitým zlomem pro celou firmu je také masivní nábor seniorních lidí. V důsledku toho se mění organizační struktura a hodně energie věnujeme i do  standardizace procesů.

Enehano není pouze implementačním partnerem Salesforce. Díky zkušenému Business Consulting týmu jsme našim zákazníkům také partnerem při transformaci vybraných oddělení nebo celých firem. U zákazníků dennodenně pracujeme s velmi citlivými informacemi a zároveň máme obrovskou moc pomoci v jejich firmách dělat business lépe. Je to pro nás zavazující a vážíme si důvěry, kterou nám zákazníci svěřují.

Na aktivity našich konzultantů navazuje dodání Salesforce projektů. Největším oddělením je Delivery, díky kterému  dodáváme rozsáhlé projekty v řádu desítek milionů korun. Nemalé prostředky investujeme do vysoké míry profesionalizace a standardizace delivery procesů tak, abychom zvládli ve stejné kvalitě dodávat i projekty v hodnotě desítek milionu korun.

Co si chceme zachovat i do budoucna, to je vysoká míra flexibility. Tím že nemáme HQ v USA v jiném časovém pásmu a jiným mind setem, jsme schopni se se zákazníkem domluvit a do značné míry se přizpůsobit jeho specifickým lokálním potřebám.

Léto 2021 – slavíme 5. výročí Enehana

Zákazníkům nablízku, ať jsou kdekoliv

Zůstat co nejblíže našim zákazníkům, ať v Česku nebo na Slovensku, je pro nás důležitým cílem. Proto když jsme se rozhodli přinést naše know how a pomáhat digitalizovat Slovensko, založili jsme pobočku a v Bratislavě budujeme silný lokální tým. Po čtvrt roce existence naše řady rozšířilo 6  kolegů a stále ho rozšiřujeme.

Loni se nám podruhé podařilo uspořádat největší akci na téma digitální transformace v Česku.  Digital Transformation Summitu (DTS) se online  zúčastnilo přes rekordních 800 lidí, kteří se inspirovali reálnými Salesforce příběhy z firem jako DPD, ČSOB Stavební spořitelna, Equa bank nebo Zonky. Letos chceme využít i možnost potkat se osobně, a proto Vás můžu pozvat do Kongresového centra v Praze, kde 12. května proběhne 3. ročník DTS.  Své prezentace z transformačních procesů si již připravují zástupci České spořitelny, Bobcat, Salesforce, Carvago, ČSOB Stavební spořitelny nebo Auto Průhonice.

Zveme vás na 3. ročník Digital Transformation Summitu

CSR pro nás není nic nového – chceme inspirovat ostatní

V loňském roce jsme například v rámci projektu Women in Tech zdarma vyškolili více než 50 žen v oblasti digitální transformace a platformy Salesforce. Obdobným způsobem učíme i na vysokých školách, jak v Praze, tak i v Brně. Enehaňáci mají možnost zdarma využívat profesionálních terapeutických služeb, ať pro pracovní nebo osobní účely. Pomohli jsme při ničivém tornádu na Moravě a i během roku podpořili několik neziskových organizací. Jen v roce 2021 to bylo více než 750 000 Kč.

Naším hlavním cílem pro letošní rok je implementovat CSR do našich firemních procesů, dlouhodobě podporovat tyto aktivity a především inspirovat další společnosti.

Rodinná  firemní kultura

Od začátku Enehana si hodně zakládáme na vztazích a firemní kultuře. Z malého startupu se stává firma střední velikosti, která je důležitým partnerem i pro velké enterprise společnosti.  Co ale chceme i v době růstu zachovat, je přátelská a otevřená atmosféra. Zatím se to skvěle daří celému HR týmu, People Hubu, který považuji za srdce Enehana. Oni stojí za úspěšným náborem talentů a odborníků, ale také se zaměřují na vzdělávání, rozvíjení a péči o celý tým v souladu s našimi hodnotami.

Ty jsou postaveny na čtyřech pilířích – „I share, I care, I grow & I have fun“.

To, že hodnoty opravdu žijeme, se ukazuje každým dnem. Ne jinak je tomu v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině. Během jednoho týdne se zvedla obrovská vlna solidarity a na transparentní účet se v rámci Enehano sbírky vybralo více než 400 000 Kč. Celý People Hub team organizuje doručení pomoci ukrajinským rodinám.

Děkuji všem Eneheňákům za to, jakou vytvářejí firemní kulturu. A velké díky patří rovněž našim zákazníkům a partnerům za důvěru.

Přeji Vám všem pevné zdraví do roku 2022.

Jiří Mach

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články

Řízení vztahů s obchodními partnery