Digital Transformation Summit

Digital Transformation Summit

Baví mě sledovat proces, jak se něco mění a vyvíjí v průběhu času

Baví mě sledovat proces, jak se něco mění a vyvíjí v průběhu času

Jirka Karpíšek nastoupil do Enehana na pozici Senior Salesforce Architect před něco více rokem. V rozhovoru se podělí o to, co ho na práci architekta baví, jak se dostal k Salesforce a jaké výzvy ho čekají v následujících měsících.

 

Jak jsi se dostal k IT? Jsi vystudovaný informatik?

Ano, vystudoval jsem obor informatika. Moje cesta do IT začala na pozici projektového manažera a business analytika, a to ve firmě, která byla částečně vlastněná Masarykovou univerzitou. To bylo ještě během studia. Postupem času jsem začal pracovat i jako vývojář a později jsem se přes různé manažerské pozice dostal až k architektuře.

 

Proč sis vybral právě Salesforce? Co tě na něm nejvíc baví?

Nejsem typický případ, který by si Salesforce vybral. Vstoupil jsem do AVG jako analytik do týmu, který pracoval s touto platformou. Původně jsem se specializoval na custom vývoj v .NET a musím přiznat, že jsem byl k Salesforce skeptický. Přišlo mi vhodnější vyvinout vlastní aplikaci, místo abychom používali Salesforce. Postupem času jsem však ocenil jeho jednoduchost a flexibilitu. Uvědomil jsem si, že je to skvěle přizpůsobitelná a uživatelsky přívětivá platforma. Nejvíce oceňuji, že se nemusím starat o technické detaily s deploymentem nebo nastavením databází. Také zde pravidelně vychází spousta nových funkcionalit.

 

Jak dlouho už s ním pracuješ?

Se Salesforce pracuji už zhruba 10 let.

 

Vyzkoušel sis tedy různé role v IT. Co tě přimělo stát se Salesforce architektem?

K architektuře jsem se dostal spíše neplánovaně. V Avastu, kde jsem pracoval předtím, neexistovalo žádné oddělení zabývající se architekturou. Poté, co odešel můj nadřízený, jsem se musel začít starat o celý tento proces. Nakonec jsem se stal architektem díky potřebě řešit vzniklou situaci.

 

Jaké typy projektů tě nejvíce lákají?

Mě zajímají projekty, které mají dlouhodobý charakter. Myslím tím, že mě lákají projekty, které nejsou jen o rychlém řešení něčeho konkrétního, ale spíše o transformaci. Baví mě sledovat proces, jak se něco mění a vyvíjí v průběhu času.

 

Máš teď před sebou nějakou výzvu?

Už delší dobu se snažím připravit a složit certifikaci Salesforce Technical Architect, což je docela velká výzva. Kromě toho se teď hodně věnuji Financial Services Cloud (FSC) – zkoumám, jak jej správně nastavit a využít pro různé zákazníky. Každý z nich má trochu jiné potřeby a procesy, takže hledám nejlepší způsoby, jak FSC přizpůsobit, aby opravdu pomáhal v jejich každodenní práci. Je to komplexní, ale zároveň dost zajímavé, protože se tím dostávám hlouběji nejen do Salesforce ekosystému, ale i do specifik finančního sektoru.

 

Co vnímáš jako jednu z nejdůležitějších dovedností, které jsou potřeba pro práci v IT oboru?

V IT oboru je jednou z nejdůležitějších dovedností schopnost držet krok s aktuálními trendy a technologiemi. Je důležité nezůstávat stát na místě a nezakotvit se v minulosti, protože technologie se neustále vyvíjejí a je potřeba jít s dobou. Právě toto se mi na Salesforce líbí. Tato platforma se neustále vyvíjí a každý musí získávat nové znalosti a držet krok s aktuálními trendy. Příkladem může být přechod na Lightning, což byla významná změna, která vyžadovala od vývojářů naučení se nových technologií. Je tedy důležité učit se a držet krok, protože v IT oboru se neustále děje spousta nových věcí.

 

Co si myslíš, že děláme v Enehano dobře a kde si myslíš, že máme rezervu?

Nevím, co je hlavním důvodem, že se Enehanu tolik daří. Prvním může být to, že máme super sales tým, který vyhrává ty nejlepší a největší projekty, díky čemuž si může Enehano dovolit přijímat ty nejlepší lidi. Nebo má nejlepší lidi, díky kterým vyhrává významné projekty.😀 A co zlepšit? Určité mezery vnímám v komunikaci mezi týmy, které na projektech pracují. Ale to se teď změnilo v rámci interní transformace firmy.

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články

Řízení vztahů s obchodními partnery