Keynote: Praktické využití AI a budoucí trendy v Salesforce

Keynote: Praktické využití AI a budoucí trendy v Salesforce

Jste zvědaví, kam se ubírá AI v Salesforce? Do jakých AI oblastí investují ředitelé největších světových firem? Nebo vás zajímají detailnější informace o mechanismu zapojení AI v Salesforce?

Chris Krecikij, Regional Director Enterprise Software Sales Salesforce, sdílel na konferenci Digital Transformation Summit 2024 své zkušenosti s využitím AI.

Pro byznys prostředí jsou charakteristické požadavky firem:

  • Zvýšení zisků
  • Snížení nákladů
  • Zvýšení produktivity

 

AI revoluce zasáhla téměř každého, a proto se i firmy začínají více zajímat, zda jim AI může pomoci tyto požadavky naplnit.

Vstupujeme do třetí vlny AI

Máme za sebou fázi Prediktivní analýzy, která začala v roce 2014, kdy byl vydán Salesforce Einstein. V roce 2023 jsme vstoupili do Generativní fáze, která znamenala spuštění ChatGPT.

Nyní pomalu vstupujeme do třetí vlny, kde budeme mít autonomní agenty, kteří budou mezi sebou komunikovat a možná také provádět některé manuální úkoly za nás. A jak procházíme těmito vlnami AI revoluce, jako společnost vidíme, že CRM bude hrát pro naše zákazníky ještě důležitější roli než kdy předtím.

Mezi nejčastější případy použití generativní AI patří automatizace manuálních úkolů, tvorba obsahu a zlepšení efektivity. Salesforce nabízí řešení, která pokrývají většinu těchto případů, a pomáhá organizacím přejít od konceptu k realizaci rychle a efektivně.

Generativní AI: současný stav a budoucí trendy

Generativní AI je dnes na vrcholu zájmu. Průzkum Deloitte z října 2023 mezi generálními řediteli Fortune 500 odhalil, že 55 % z nich již hodnotilo nebo experimentovalo s generativní AI, 24 % využívá AI omezeně v praxi a 13 % využívá AI ve velkém měřítku. Tento rychlý vývoj dokládá další průzkum z února 2024, který poukazuje na dramatický nárůst přijetí generativní AI.

Průzkum byl zopakován na stejném vzorku respondentů opět na jaře. Níže znázorněný obrázek demonstruje výsledek průzkumu, který jednoznačně potvrzuje, že za období necelých 4 měsíců proběhl významný nárůst již implementovaných řešení.

Mezi nejčastější případy použití generativní AI patří automatizace manuálních úkolů, tvorba obsahu a zlepšení efektivity. Salesforce nabízí řešení, která pokrývají většinu těchto případů, a pomáhá organizacím přejít od konceptu k realizaci rychle a efektivně.

Výzvy podnikové AI – 71 % firemních aplikací není integrováno

Mnoho organizací čelí výzvě, aby dokázaly spojit své datové zdroje. Typická velká společnost má stovky až tisíce aplikací s vlastními databázemi, což vytváří nespojené datové ostrůvky. Náš výzkum ukazuje, že 71 % firemních aplikací není integrováno. Data jsou často uvězněna v datových skladech nebo starých mainframe systémech a v různých formátech, což omezuje obchodní hodnotu.

Einstein Trust Layer

Salesforce Einstein Trust Layer je zásadní komponentou pro společnosti využívající AI a machine learning (tzv. ML).

Když uživatel napíše dotaz (prompt), Einstein podle uživatelských oprávnění přistupuje k dostupným datovým zdrojům. Před odesláním dotazu k modelu umělé inteligence jsou osobně identifikovatelné informace maskovány. Model dále zajistí, že výstupy budou relevantní a bezpečné.

Uživatelé si mohou vybrat mezi externím LLM (Large Language Model) nebo vlastním modelem. Pokud je zvolen externí LLM, je aplikováno dodatečné zabezpečení, aby nedocházelo k uchovávání dat mimo Salesforce.

Po návratu dat zpět do Salesforce je aplikována detekce toxicity, která zajišťuje, že výstupy jsou použitelné a neohrožují značku uživatele. Všechny interakce jsou zaznamenávány do auditní stopy, což umožňuje pozdější sledování a kontrolu všech akcí.

Success Story: Turtle Bay

Na závěr prezentace sdílel Chris příklad úspěšného zapojení Salesforce v letovisku Turtle Bay na ostrově Oahu. Použitím platformy Salesforce dokázali zlepšit zákaznické zážitky, zvýšit produktivitu a výrazně zvýšit příjmy. Integrace dat a AI umožnila personalizované služby, které přinesly zákazníkům luxusní zážitky a vedly k nárůstu návštěvnosti webu a navýšení tržeb.

 

Kompletní videozáznam naleznete zde.

Řízení vztahů s obchodními partnery