„Enehano není zkostnatělá firma“, říká Petr Mudroch

„Enehano není zkostnatělá firma“, říká Petr Mudroch

Enehano Solutions je mladá firma, jejíž dynamický růst je velmi působivý. Do svého týmu nabírá experty na Salesforce. Dnes má více než 55 odborníků, kteří mají dohromady více než 140 Salesforce certifikací.

Jedním z nich se stal i Petr Mudroch, který na počátku jara nastoupil na pozici Salesforce Business Architect. Petr má bohaté zkušenosti, o které se s námi podělil.

Popsal bys nám svoji dosavadní kariéru?

Když jsem v roce 1997 získal na gymnáziu přístup k internetu, tak jsem po chvíli okouzlení ze služby world wide web začal tvořit své vlastní stránky. Od té doby se to se mnou veze – při studiu na VŠ jsem začal pracovat jako programátor webových aplikací.

Mám za sebou pozice IT analytika, IT projektového manažera i business projektového manažera v komerčním bankovnictví.

Jaký byl pro tebe zajímavý projekt a jaká v něm byla Tvoje role?

Každý projekt je zajímavý pro jeho neopakovatelnost. Na konci si pak vždycky řeknete: „tohle jsme měli udělat jinak, tohle se povedlo a tomuto se příště vyhneme“.

Z pohledu Salesforce byl nejzajímavější projekt implementace právě této platformy do banky. Bylo to v době, kdy pojem cloud byl ještě ve finančním sektoru nový, všichni se s ním učili – jak komerční subjekty, tak regulátor. Já jsem nastoupil do již rozjetého projektu, který jsem nakonec převzal a dovedl k nasazení. Velký důraz byl kladen na bezpečnost – nejen informační bezpečnost, ale i provozní – bylo třeba mít vyřešenou kontinuitu v případě různých událostí, které můžete více či méně předvídat.

Jaké byly „key learning points“?

Salesforce je mocná platforma. Technicky vám dává na výběr, jestli použijete standardní funkčnosti, které „pouze“ konfigurujete nebo si vyvinete své vlastní. To klade nárok na to, že je potřeba dobře vědět, čeho chcete dosáhnout a zároveň musíte znát to, co a jak ve standardu funguje.

Nejhorší je vymýšlet znovu od počátku kolo – re-implementovat něco, co sice ve standardu je, ale vy to buď nevíte nebo si říkáte – to u nás fungovat nebude, to chceme celé jinak. Tím si připravíte problémy do budoucna s údržbou a dalším rozvojem. Přitom Salesforce v sobě obsahuje „best practices“ a  3krát do roka přináší nová vylepšení stávajících funkcionalit.

Salesforce v sobě obsahuje „best practices“.

Jak zvládáš současnou karanténní a home officovou dobu?

Čistě technokraticky. V našem oboru je možné pracovat na dálku bez větších problémů – stačí vám počítač, připojení na internet, sluchátka a pokud chcete někoho vidět, tak si zapnete webkameru.

Při práci v týmu, který se skládá z lidí z různých zemí, je to i praktičtější než pořád cestovat. Na druhou stranu lidský kontakt tváří v tvář nenahradíte. Při vymýšlení nových věcí a plánování osobně preferuji, pokud se sejde celý tým v jedné zasedačce. Přijde mi to efektivnější.

Proč sis vybral jako své působiště zrovna Enehano?

Je to pro mě přechod ze strany „zákazníka“ na stranu dodavatele. Kdysi dávno jsem si to už vyzkoušel. S některými lidmi z Enehana se znám delší dobu a firma je mi sympatická tím, že není příliš zkostnatělá. Mám rád Salesforce. Líbí se mi, že Enehano je téměř výhradně zaměřené právě na tuto technologii a těším se, že se naučím nové věci.

Jaké jsou tvé první dojmy ze spolupráce s Enehanem?

Kolegové, se kterými jsem zatím měl tu možnost pracovat, jsou skvělí. To jak po profesní stránce, tak lidsky. Líbí se mi neformální atmosféra. Těším se, co spolu můžeme dokázat.

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články

Řízení vztahů s obchodními partnery