Enehano 2020: Od Švédska po Austrálii, pandemii navzdory

February 17, 2021
February 17, 2021
|
Jiří Mach, CEO
|
12
Minutes

Je to pár týdnů, co skončil rok 2020. S odstupem času bych se proto s vámi opět rád podělil o bilanci tohoto divokého a přelomového období.

Rok 2020 byl především velmi náročný. Koronakrize nás zasáhla všechny bez výjimky a ovlivnila náš každodenní život. A i přes svůj vnitřní optimismus si myslím, že nás bohužel ještě dlouho ovlivňovat bude.

Následky pandemie dopadly i na Enehano. Nejprve se zastavily projekty u zákazníků z gastro průmyslu a cestovního ruchu, kterých se krize dotkla jako prvních. A během prvního měsíce začali zastavovat projekty i zákazníci z oblasti financí a telekomunikací. V průběhu pár týdnů jsme tak zaregistrovali velký propad poptávky a najednou jsme měli o 10 Salesforce specialistů více, než jsme v tu chvíli potřebovali.

Mám velkou radost, že jsme i za těchto nepříznivých okolností celou krizi jako Enehano ustáli a nemuseli nikoho propustit. A nejen to, díky finanční stabilitě jsme si mohli dokonce dovolit volné kapacity využít pro vzdělávání a podporu obchodu.

Nové začátky i nové výzvy

Říká se, že každá krize je zároveň i příležitostí. A výjimkou není ani tato. Jaké trendy vnímáme u všech oblastí byznysu?

Je to obrovský nárůst poptávky po digitální transformaci podnikání.

Být schopen nabízet a prodávat svoje služby online, mít možnost pracovat odkudkoliv, dokázat minimalizovat náklady na provoz, být schopen flexibilně měnit procesy. Každá firma se s těmito novými výzvami dokázala poprat jinak. A přestože to nebylo jednoduché, některé společnosti to zvládly velmi dobře.

Jedním z příkladů je ČSOB Pojišťovna. Pár měsíců před vypuknutím první vlny koronakrize ČSOB Pojišťovna spustila pod naší taktovkou řešení Salesforce pro řízení distribuční sítě a jednotnou obsluhu klientů. Právě díky možnosti připojit se odkudkoliv a mít stále k dispozici aktuální informace o klientech mohla ČSOB Pojišťovna pracovat s klienty vzdáleně. Management pojišťovny díky tomuto řešení získal data z celé distribuční sítě (800 obchodních zástupců) v reálném čase a byl schopen flexibilně reagovat na nastalou situaci.

Svěřili nám svoji důvěru  

Během uplynulého roku si Enehano jako partnera pro digitální transformaci zvolila celá řada dalších zákazníků:

finanční sektor: Českomoravská stavební spořitelna, Equa bank

startupová scéna: Impact HUB, Runecast, Pricefx

výroba & doprava: DPD

zdravotnictví: Getinge

Za obzvlášť důležité považuji nové zákazníky z oblasti logistiky a zdravotnictví, díky kterým se nám podařilo diverzifikovat a snížit závislost na jednom sektoru, což přispělo k vyšší finanční stabilitě celé společnosti.

Za necelých 5 let, co je Enehano na trhu, se můžeme pochlubit desítkami firem, které nám svěřily svoji důvěru.

Růst navzdory koronakrizi

I přes celou řadu problémů a komplikací, které loňský rok přinesl, se nám meziročně podařilo vyrůst o 49 % na 66,5 milionů Kč v obratu. Obrat ale není to nejzásadnější číslo. Vzdělávání je pro nás na prvním místě a jen za loňský rok jsme investovali více než 4 miliony korun do vzdělávání a osobního rozvoje. Zásadně se nám podařilo zvýšit počet certifikací na jednoho konzultanta a i celkové množství certifikací vyrostlo o 57 %. Rozrostl se i počet členů našeho týmu. A také jsme se pustili do nových projektů, ať už šlo o vlastní akce nebo výuku na vysoké škole. Rok 2020 byl zkrátka unikátní, přesvědčte se sami.  

Co čísla neřeknou

Za každým číslem je schovaná práce celého Enehano týmu. Z celého roku jsem vybral pár věcí, na které jsem opravdu pyšný:

  • Salesforce Gold Partner – v březnu loňského roku jsme obhájili titul Salesforce Gold partner. Pro naše klienty to primárně znamená ověření, že máme velký a certifikovaný tým, že máme kladná hodnocení naší práce od zákazníků a že jsme dodali nemalé množství projektů. Jen tak je možné tento titul získat. Zároveň jsme od Salesforce získali ocenění TOP B2C Partner FY 2020.
  • V rámci delivery náš počet opět narostl, a proto jsme se rozdělili do menších týmů. Každý z nich je odpovědný za určitou oblast – ať už jde o analýzu, architekturu, vývoj či projektové řízení. Naším cílem je dělat věci efektivně a rychle, a proto vznikla i interní báze znalostí, tipů, triků, chyb na projektech či komponent, které jsme se naučili na samotných projektech. Díky tomu se můžeme dále zlepšovat a posouvat se dál.  
Podařilo se nám získat prvního zákazníka ve Švédsku z TOP100 firem. Část core týmu jsme i s rodinami relokovali do zahraničí a převzali jsme rozvoj a podporu globálního nasazení Salesforce org od Austrálie, přes Asii a Evropu až po USA.
  • V loňském roce jsme zorganizovali největší tuzemskou konferenci zaměřenou na Salesforce – Digital Transformation Summit. Konference se měla původně konat v hotelu Corinthia, ale nakonec jsme ji museli kvůli pandemii přesunout do virtuálního světa. I přesto jsme zaregistrovali více než 400 účastníků, kteří si vybírali program ze dvou paralelních slotů. Více než 200 lidí sledovalo přímý přenos z konference, jejímž hlavním tématem byla opět digitální transformace. Záznamy z přednášek DTS 2020 můžete zhlédnout na tomto odkazu.
  • Spolupráce s Masarykovou Univerzitou – mým snem bylo mít svůj vlastní předmět na vysoké škole a předávat naše znalosti dále, nejen v rámci Women in Tech, ale i na univerzitách. Jsem velice pyšný, že jsme mohli učit předmět Cloud CRM na Masarykově Univerzitě v Brně. A ve spolupráci s univerzitami budeme ještě intenzivněji spolupracovat i v roce 2021.

Posílili jsme management tým.

Budujeme elitní tým specialistů na Salesforce a digitální transformaci. Jak tým roste, tak posilujeme i manažerskou strukturu. Dávno nejsme firma o jednom muži, bez kterého by společnost lehla. Jsem rád, že máme tým několika úspěšných obchodníků, kteří firmě dodávají více poptávek, než zvládáme obsloužit a můžeme si tak vybírat opravdu zajímavé projekty, do kterých vkládáme naši energii a know-how.

Business consulting tým je tvořen architekty, kteří se specializují na jednotlivé business domény: CRM, řízení distribučních sítí, marketingová automatizace, partner management a omnichannel kontaktní centra. V loňském roce náš tým posílili:

Dobývání severu

V roce 2020 jsme si udělali detailní analýzu trhů v západní Evropě a nakonec se rozhodli pro dva regiony: Skandinávie a Pobaltí. I přes koronavirus jsme v dubnu loňského roku založili pobočku ve švédském Malmö a v expanzi ve Skandinávii pokračujeme i v roce 2021.

Během léta 2020 se nám podařilo získat ještě jednu velmi zajímavou zahraniční zakázku, která pro nás byla velkou výzvou v mnoha ohledech.

Vyhráli jsme výběrové řízení na převzetí a rozvoj celé platformy Salesforce, která se používá v 50 zemích světa. Getinge je jeden z největších výrobců zdravotnických zařízení na světě a patří mezi největší švédské firmy.

Nicméně globální Salesforce kompetenční centrum má v Německu.

Podmínkou získání zakázky bylo přesunout i část týmu do Německa tak, aby mohl pracovat on-site společně se zákazníkem. A tak jsme řešili mimo jiné i relokaci kolegů včetně jejich rodin kousek za Stuttgart.

Místo původních 3 naplánovaných měsíců na převzetí Salesforce od původního dodavatele, jsme převzali celou enterprise implementaci už za 4 týdny. A jak vypadal náš první globální release?

→ O půlnoci přichází aktualizace nastavení z Austrálie.

→ Vstáváme v 5:00, abychom stihli konec australské pracovní doby a zahájili odstávku.

→ 8:00 začíná pracovní doba v Evropě. Stabilizujeme Evropu.

→ Kolem 14:00 nabíhá USA a stabilizujeme USA.

→ Kolem 20:00 se objevují early birds z Austrálie a začínají testovat.

Během jediného releasu jsme pomohli IT týmu obnovit důvěru business zadavatele v CRM a v IT oddělení. A nyní náš tým čeká roll-out Salesforce do Číny a Kanady.

Havaj na dohled

Když jsem zakládal Enehano, mojí ambicí bylo vybudovat jedničku na českém trhu na Salesforce, mít více než 50 konzultantů a obrat více než 50 milionů.

Měl jsem ale ještě jeden cíl – po 5 letech od založení firmy udělat celofiremní teambuilding na Havaji, pokud se nám to celé podaří. Aktuálně to vypadá, že jsme na dobré cestě:

• Více než 50 konzultantů (splněno)

• Více než 50 milionů CZK obrat (splněno)

• Jednička na českém trhu (doufám, že velmi brzy potvrdíme status #1)

A pak už „jen“ zbývá si počkat, až se cestování zase vrátí do normálu. Nyní plánujeme teambuilding na Havaji s ohledem na stávající situaci na rok 2022, protože objednávat zájezd pro více než 60 lidí je ideální asi 7 až 9 měsíců dopředu. Pokud s novým rokem zvažujete kariérní změnu, tak věřte, že tento firemní benefit platí i pro nováčky v Enehano týmu.

Mise 2025 - obrat půl miliardy

Rozhodně i nadále chceme být flexibilním partnerem pro naše zákazníky a pomáhat jim s digitální transformací.

Naším cílem je být zároveň i skvělým zaměstnavatelem a přinášet práci na zajímavých projektech, možnost pracovat nejen v ČR ale i v zahraničí a sbírat tak zajímavé zkušenosti.

Postupně se ale posouváme i k nové ambici – dlouhodobě bychom rádi z české kotliny vybudovali globálního Salesforce partnera pro digitální transformaci. A naší hlavní specializací jsou velké enterprise projekty.

A co to znamená v číslech? Dali jsme si nové cíle, které chceme splnit do roku 2025:

Děkuji všem zaměstnancům, zákazníkům i Salesforce za důvěru. Velice si toho vážím, bez vás by nic z toho nebylo a těším se na novou výzvu 2025.

Na závěr bych nám všem chtěl popřát to nejdůležitější, a to zdaleka není počet miliónů obratu, ale zdraví. A tak Vám bez jakéhokoliv klišé přeji hlavně hodně zdraví v roce 2021.

Jiří Mach, CEO

Nejnovější článek


Zaujaly vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.