Rok 2024 přinesl Enehanu zásadní změny, inovace i nové příležitosti.
Zažili jsme významný růst – z loňských 167 milionů korun obratu jsme se nově pod hlavičkou našeho holdingu Synequs, do kterého Enehano spadá, dostali na 188,4 milionu korun. Za každým číslem a projektem stojí klíčové momenty, které ovlivnily nejen naši firmu, ale i mě osobně. Pojďme si tyto milníky společně připomenout.

Transformace 3.0
Celý rok se nesl ve znamení interní transformace. S růstem Enehana se ukázalo, že centralizovaný způsob řízení nám již nevyhovuje. Vydefinovali jsme „Enehano 3.0“, vytvořili tři nové business units a plynule přešli na nový model.
Transformace přinesla zaměstnancům více flexibility, motivace a angažovanosti a Enehanu vyšší efektivitu. Pozitivní dopad potvrdily i výsledky z celofiremního dotazníku, které mě velmi potěšily. Zatímco transformace byla primárně interní, měla také významný dopad navenek.
Generativní AI jako nový standard
Rok 2024 přinesl celosvětovou revoluci v oblasti umělé inteligence, která nás inspirovala k jejímu hlubšímu začlenění do Enehano řešení. Salesforce platforma se díky generativní AI stává ještě efektivnější – od automatizace rutinních procesů až po zlepšení zákaznické zkušenosti. Vidět, jak naši klienti díky novým technologiím šetří čas a zvyšují produktivitu, bylo pro nás obrovským hnacím motorem.
Tuto kompetenci jsme povýšili na další úroveň – integraci umělé inteligence pro zpracování přirozeného jazyka v Salesforce jsme vyčlenili do samostatné firmy Rossie.ai. Přečtěte si, „Jak využít AI pro automatické zpracování hovorů a e-mailů a zvýšit efektivitu komunikace“.
Digital Transformation Summit
Dalším důležitým milníkem bylo pořádání našeho Digital Transformation Summitu. Již popáté jsme zorganizovali akci, na které se sešlo více než 250 odborníků, partnerů a zákazníků, aby společně diskutovali o trendech v digitální transformaci.
Zástupci různých odvětví – od Bobcat (výroba), Heureky (e-commerce), České spořitelny (finanční sektor) až po Hronček a Partners (advokátní kancelář) – potvrdili, že digitalizace dnes rezonuje napříč odvětvími. Sdílené zkušenosti a příběhy úspěchů našich klientů mě naplňují hrdostí na to, co v Enehanu děláme.
Top články a videa z DTS 2024:

Dreamforce – Agentforce revoluce
Na Dreamforce, největší Salesforce akci s více než 40 000 účastníky, jsme byli svědky přelomové novinky – představení Agentforce. Už jste slyšeli o AI agentech, kteří usnadní práci obchodním týmům i manažerům? Být součástí této změny mě motivuje stále přemýšlet o tom, jak můžeme posunout hranice digitální transformace dál i my v Enehanu.
Na Dreamforce 2024 jsme vyslali Business Unit Leadera Jardu Luce, který své poznatky shrnul v článku: „Jak Agentforce mění způsob lidské práce“.
Design Thinking jako motor inovací
Jedním z důležitých rozhodnutí bylo zavedení Design Thinkingu – metodiky, kterou nyní používáme v našich projektech a která nám samotným zásadně pomohla při transformaci. Vidět, jak během pěti dnů dokážeme s klienty vyvinout prototyp řešící jejich konkrétní problém, je jednoduše fascinující.
V Enehanu jsme vybudovali tým facilitatorů, kteří se této oblasti aktivně věnují. Více se dočtete v článku „Design Thinking – od myšlenky k otestovanému prototypu za 5 dnů“.

Založení BeHive Data: Pořádek v datech jako základ pro AI
Mezi nejvýznamnějšími momenty roku 2024 vyniká založení společnosti BeHive Data. Reagujeme tak na stále větší potřebu firem vnést pořádek do svých datových ekosystémů a připravit se na efektivní využívání AI.
BeHive je skvělým příkladem toho, jak naše mise – zjednodušovat klientům jejich cestu digitální transformací – přesahuje hranice Enehana. Jsem nadšený, jaký potenciál tato společnost má, a těším se, jak její služby obohatí naše zákazníky.
V příštím roce BeHive cílí na obrat 20 milionů korun.
Projekt v České spořitelně
V roce 2023 jsme v České spořitelně zahájili největší implementaci Salesforce Financial Service Cloudu v regionu střední a východní Evropy. Už v dubnu 2024 jsme spustili do produkce první vybrané pobočky.
Již po roce a čtyřech měsících jsme společně s Českou spořitelnou spustili první produkční běh retailové části CRM, což je významný úspěch. Po zapracování zpětné vazby se připravila fáze 1, která po prázdninách začala postupně pokrývat celou pobočkovou síť České spořitelny. Adopce proběhla na jedničku a do konce roku začali systém používat všichni poradci v retailu.
Kromě retailové části jsme spustili také implementaci pro kontaktní centrum, což zahrnuje nasazení Salesforce na automatizaci souvisejících činností. V červenci se rozjel projekt pro korporátní segment. Největší „wow“ efekt přichází z faktu, že nejde jen o náhled na klientská data, ale systém skutečně pomáhá prodávat a obsluhovat klienty.
Přijďte na DTS 2025, kde Lukáš Pudil, Tribe Lead z České Spořitelny odhalí konkrétní čísla z tohoto zajímavého projektu.
CSR aktivity
Kromě našich projektů v oblasti digitalizace a transformace se zaměřujeme také na CSR. Podpora vzdělávání je pro mě osobně velkou prioritou, a proto do této oblasti každoročně investujeme nejvíc.
Díky úspěchu Enehana můžeme pomáhat tam, kde je to potřeba. Více o našich CSR aktivitách se dozvíte v článku: „Více než milion korun a stovky hodin pro lepší svět“.
Výhled do roku 2025
Meziroční změny potvrzují, že zákazníci z oblasti výroby a retailu stále častěji intenzivně investují do automatizace. Tento trend jasně ukazuje na rostoucí potřebu optimalizace procesů a efektivity, což otevírá nové příležitosti pro náš růst a inovace.
Plánujeme rozšířit holding Synequs tak, abychom mohli poskytovat digitální transformaci kompletně v režimu end-to-end. Rok 2024 byl rokem transformace, ale rok 2025 se ponese ve znamení expanze – zahraniční zákazníci již nyní tvoří 20–25 % našich příjmů. Připravujeme proto další novinky, které posílí naši pozici na mezinárodním trhu.
V příštím roce se chceme dál rozvíjet, přinášet inovativní technologie a především zůstávat spolehlivým partnerem pro naše zákazníky. Jsem vděčný za to, co jsme letos dokázali, a nemohu se dočkat, co přinese rok 2025.
S úctou,
Jirka Mach, CEO Enehano Solutions a Prezident holdingu Synequs
