Miroslav Výborný z Enehano Solutions – nejdůležitější je tým

Miroslav Výborný z Enehano Solutions – nejdůležitější je tým

S dynamickým rozvojem Enehano se stále zvyšují nároky na senioritu nových kolegů. Miroslav Výborný, nová posila na Business Consulting, přináší široké zkušenosti nejen z T-Mobilu. Zajímá vás, jaké to je být zodpovědný za migraci 5 milionů zákazníků nebo jak se přechází do nového pracovního prostředí s 22letou zkušeností z jedné firmy? Nejen tyto odpovědi se dozvíte v rozhovoru.

Mirek vplul se svými bohatými zkušenostmi do Enehano, s velkým očekáváním.

Mirku, jak se stalo, že ses přidal do Enehano?

Začal bych tím, že jsem pracoval 22 let v T-Mobilu a po několikaletém projektu mi nadřízení doporučili, ať si najdu jinou výzvu. Z jejich pohledu nebylo inspirativní být tolik let v jedné firmě. Teď vím, že měli pravdu a jsem vděčný, že jsem se pracovně posunul.

Jak se po takové dlouhé době hledá práce?

To je moc hezký příběh. Na LinkedIn jsem zveřejnil, že hledám práci a zhruba za dvě minuty mi volali z PwC, nepřeháním . Sbíral jsem tam zkušenosti 1,5 roku. Poté jsem přešel do B2B společnosti ve zdravotnictví, v níž jsem implementoval Salesforce.

Když už ses dotkl Salesforce, jak se ti s ním pracuje?

Líbí se mi velké množství modulů, které se dají výborně poskládat dohromady. Produkty jsou dynamicky rozvíjené a mění se podle potřeb uživatelů. Z uživatelského pohledu se dá udělat jako přehledný a velice příjemný systém.

Ověřil jsem si, že mám možnost propojit tu všechny zkušenosti, které jsem získal z oblasti zákaznického servisu, marketingu a různých projektů.

A jak do toho zapadlo Enehano?

Zapadlo do toho úplně přirozeně. V tuto chvíli ani nevím, zda mě jako první oslovilo Enehano nebo já je. Firmu jsem už delší dobu znal a vždy na mě působila velice dobře. Setkal jsem se s Jirkou Machem a během dvou hodinových schůzek bylo rozhodnuto, že se do Enehano přidám. Pro mě to nebylo úplně překvapení, líbila se mi myšlenka, že bych tu pracoval. Ověřil jsem si, že mám možnost propojit tu všechny zkušenosti, které jsem získal z oblasti zákaznického servisu, marketingu a různých projektů.

Není to velký skok z tak velké firmy?

Líbí se mi, když firma začíná. I když Enehano oslavilo 5 let, tak myslím, že ho čeká hezký rozvoj.
Vnímám, že v Enehano tvoří lidé fajn komunitu. Běžně tu probíhají diskuse, sdílí se informace na rovinu a otevřeně. S tím jsem se tak často nesetkal. Jirka Mach s Michalem Peškou i Milanem Bodlákem jsou všichni hodně otevření a názory druhých je zajímají. Oceňuji, že se mohu na cokoliv zeptat a dostanu tu nejlepší možnou odpověď. A s aktuálním „Enehano Baby Boom“ firma působí velmi rodinným dojmem. V tom se cítím dobře.

Zní mi to jako bys měl firmu „prokouknutou“. Je něco, čím jsme tě překvapili?

Rozhodně ano. Třeba tím, že je tu téměř 30 % žen, to je velice dobrý základ pro příjemný a vyvážený pracovní kolektiv. V IT stále pracovním kolektivům dominují muži, přitom je v tomto oblíbeném oboru dost pozic, k nimž mají ženy, z mého pohledu, blíž. Ačkoliv Enehano nevnímám jako IT firmu.

Enehano je sice firma zaměřená primárně na implementaci Salesforce, ale nejdříve musí přijít obchodníci, kteří nám otevřou ke klientovi dveře, pak navrhujeme společně řešení z pohledu  businessu a pak teprve nastupují ti ryzí “ajťáci”.

To slyším poprvé . Můžeš tu myšlenku nějak rozvést?

Pojem “IT firma” mám spojený s čistě technicky zaměřenými společnostmi. Ano, musí samozřejmě mít podporu pozic, které nejsou z IT. Enehano je sice firma zaměřená primárně na implementaci Salesforce, ale nejdříve musí přijít obchodníci, kteří nám otevřou ke klientovi dveře, pak navrhuje business consulting řešení a pak teprve nastupují ti ryzí “ajťáci”, kteří domluvené řešení vytváří a rozvíjí. Tuto spolupráci vnímám jako daleko komplexnější než „jen“ technickou.

Když se vrátím ke tvé první odpovědi, kde si zmínil projekt v T-Mobilu, přiblížíš nám, o co se jednalo?

Byla to implementace CRM pro T-Mobile v České republice v letech 2007–2018, kde jsem figuroval na pozici Vice President Program Management. Protože se jednalo o projekt, který se dotýkal všech oddělení a procesů, byl jsem zhruba 2 roky zodpovědný za projektový management v celé firmě.

Řekneš mi o projektu více?

V jeden moment na něm pracovalo až 300 lidí. Trval 11 let. Migrovali jsme zhruba 5 milionů zákazníků. Po spuštění jsme měli úspěšnost zpracování objednávek odhadem 99,75 %. To je sice fantastické číslo, ovšem i 0,25% chybovosti znamenala asi 12 tisíc zákazníků, kteří po migraci byli v problémech. Mnozí z nich dokonce nemohli ani telefonovat. Po migraci většiny zákaznické báze jsme vytvořili tým 20 lidí, kteří dohledávali „bugy“. Tento proces trval ještě půl roku, než jsme vše dokázali dostat do běžného fungování.

U velkých zákazníků probíhala migrace odlišně. Každý klient se migroval samostatně orientačně 2 týdny, aby nenastala chyba. Celkem tato část trvala 2–3 roky.

Je důležité nemít lidi rozškatulkované jako dobré a špatné, ale mít lidi na správném místě.

Popsali jsme práci, projekty a Enehano. Ale je tu ještě jedna otázka, která mě napadla. Jak do celého procesu zapadá lidský faktor?

V T-Mobilu jsem si interní i externí týmy vybíral, to je takový ideální stav . Ale obecně to mám nastavené tak, že neexistují dobří nebo špatní lidé. Jsou jen dobří lidé a cílem je mít je na správném místě. Tento mindset bych doporučil každému, kdo pracuje s lidmi. Jakmile odbouráte domněnky a předsudky, bouráte tím i bariéry mezi lidmi. Tento postoj hodně v práci pomůže. Jsou to spojené nádoby. Lidský prvek obecně vnímám jako nejdůležitější. Není tak podstatné, jakou máte technologii, proces, metodu řízení atd. Vždy je nejdůležitější naladění týmu a jejich spolupráce.

Děkuji ti za představení a budu se moc těšit na další spolupráci.

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články

Řízení vztahů s obchodními partnery