Bude obohacení o onboarding program novou realitou transformačních projektů?

Bude obohacení o onboarding program novou realitou transformačních projektů?

Enehano se transformačními projekty zabývá už více než sedm let. I díky tomu si nás Česká spořitelna vybrala jako generálního dodavatele největšího transformačního projektu v regionu CEE, implementaci Salesforce Financial Cloudu. Vyzpovídala jsem CTO Enehana Milana Bodláka ohledně specifik tohoto projektu a výchovy „spořkových“ talentů na Salesforce.

Milane, slyšela jsem, že součástí projektu v České spořitelně je netradiční aktivita. Jaká to je?

Ve Spořce aplikujeme onboarding program. Cílem je najít a nasměrovat lidi ze Spořky zajímající se o technologie do Salesforce ekosystému. Projekt je rozdělen do několika fází. V první řadě jde o výběr kandidátů do určitých rolí. Pořádáme bootcampy, na kterých technologickým nadšencům ukazujeme, jak se lze v Salesforce realizovat. V Enehanu máme za sebou více než 100 dodaných transformačních projektů, ale onboarding program je pro nás novinka, která díky našim zkušenostem dává velký smysl. Opíráme se o naše mnohaleté interní i komunitní aktivity.

Co znamená přesně „hledáme nové lidi“?

Program je pro interní zaměstnance Spořky, kteří se chtějí posunout kariérně do IT oblasti, ale také pro externisty, které projekt a platforma Salesforce nadchne a přijdou „zvenku“.

Jak je možné, že konzultační firma může v rámci projektu doručit i školicí program?

Od chvíle, kdy jsme se dozvěděli, že Spořka poptává i tuto iniciativu, neváhali jsme, protože to je aktivita, které se věnujeme už dlouhé roky. Jsme zakladateli i generálním partnerem Women in Tech, pravidelně hostujeme na vysokých školách, na Masarykově univerzitě vyučujeme celý předmět. Také máme vytvořený onboarding program v rámci Enehana a interní vzdělávací program, který stále optimalizujeme a upravujeme podle aktuálních potřeb. Zhmotnili jsme sedm let zkušeností, tvrdou práci, prohry i vítězství. Vybrali jsme to nejlepší a upravili to pro kontext České spořitelny. Naše očekávání je, že během tří měsíců dostaneme na Salesforce cestu nové lidi. Tam naše spolupráce nekončí, naopak začíná, protože jsme připraveni být jejich průvodci IT a Salesforce „džunglí“.

Řekneš mi, co je z tvého pohledu nejdůležitější?

Já bych to nejlépe popsal příběhem. Představte si, že máte malé děti a chystáte se na rodinný výlet na kopec. Pokud se dětem nebude chtít, tak je nahoru nedostanete. Nebo je tam dostanete s vypětím všech sil a velmi pravděpodobně dojdete všichni ve špatné náladě. Podobné to je, když vstupujete do IT a Salesforce. Musíte mít správně nastavený mindset na učení, změny a dynamiku oboru. Pokud to tak je, pak víme, že to společně zvládneme. Pokud ovšem někdo nemá potřebnou motivaci, pak to bude ztracený čas. Intenzivně a individuálně pracujeme s lidmi, kombinujeme teorii a praxi, určujeme, kdy je správný čas pustit je na projekt, aby to mělo přidanou hodnotu pro obě strany. Víme, jak k celému tématu komplexně přistoupit. Pokud má někdo motivaci, zvládneme společně cokoliv.

Skutečně jsme schopní někoho za tři měsíce zaučit do Salesforce světa?

Ano i ne .V tomto časovém rozmezí jsme schopní naučit základy. Když se vrátím k příběhu výletu, je to, jako když si s sebou sbalíte věci do batůžku a v určité situaci musíte vědět, co potřebujete vyndat a použít. Tým tvoříme vždy tak, aby každý junior měl svého mentora, který ho bude na cestě provázet a ukazovat mu různé možnosti. Je to také o předávání ponaučení, aby se neopakovaly stejné chyby, ale aby se z nich naopak učilo dál. O tom jsem napsal zajímavý článek „Nehledejte bezchybné zaměstnance. Nikdo takový neexistuje”. Inspiraci najdete v prvnídruhé části.

Do teď jsme se bavili o juniorních pozicích. Odkud získáme seniory?

Najít komunikativního seniora se zkušenostmi z implementací Salesforce, a navíc se sadou povahových rysů, aby mohl být mentorem, je téměř nadlidský úkol. Samozřejmě takového člověka hledáme. Vedle hledání přizpůsobujeme onboarding program tak, že rozvíjíme silné stránky a podáváme pomocnou ruku stávajícím zaměstnancům. Poskytujeme jim podporu pro získání dovedností potřebných pro nové role. Nejde to hned, ale spojení osobní kompetence a Salesforce znalostí je správný základ. Ve Spořce seniorní lidé jsou, aby mohli poskytnout podporu nováčkům, a Enehano tým je také nápomocný.

Řekneš mi z tvého pohledu, proč jít do největší banky do nového Salesforce týmu?

Tato transformace vyžaduje, aby lidé změnili mindset, který je nezbytný k takto, nebojím se říct, revoluční změně v bankovním sektoru. Spořka sice svou velikostí odpovídá korporátu, ale zároveň vidím v core týmu lidi, kteří chtějí pohnout velkou „lodí”, a to se mi líbí. Je to flexibilní banka, která se snaží přistupovat maximálně individuálně ke všem klientům. A to jak k zákazníkům, tak k interním zaměstnancům. Takže pokud někdo hledá prostředí startupu s bezpečím korporátu, je to správná volba.

Jaké budou další kroky?

Pracujeme na správném vytipování mentorů, kteří poskytnou patřičnou oporu nováčkům, a plánujeme další aktivity a bootcampy. Jak jsem avizoval, tak jde zatím o první krůčky, ale o to důležitější.  Zároveň zdokonalujeme onboarding program, aby byl co možná nejkomplexnější. Odráží naše hodnoty I share a I grow.

Milane, moc děkuji za rozhovor.

Jarka z Enehana

Pokud vás zajímá projekt v České spořitelně, přečtěte si také rozhovor s Jiřím Machem, CEO Enehana, „Kdo se bude podílet na klíčovém transformačním projektu”, Lukášem Pudilem, Personalization Tribe Leadem v České spořitelně, „Digitální transformace v České spořitelně je největší implementací Salesforce ve střední a východní Evropě”, nebo s Lukášem Raisem, Product Ownerem v České spořitelně, „Spořka mění pravidla hry. Největší implementační projekt očima Product Ownera”.

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články