Česká spořitelna, největší česká banka, se rozhodla pro velkou transformaci na platformě Salesforce. Jako generálního dodavatele si vybrala společnost Enehano. V rozhovoru s Jiřím Machem, CEO a zakladatele Enehana, se dozvíte více o cílech projektu, plánované době trvání projektu a také o týmech, které aktuálně vytváříme.
Jirko, ve Spořce se připravují velké změny. Můžeš nám k tomu říct víc?
Spořka se neřadí mezi korporátní banky, kterým by změny trvaly roky. Je naopak příkladem flexibilní banky reagujícím na trh a nové trendy. Dělají hodně změn. Z posledních projektů bych vypíchl zavedení tabletů na pobočky. Cílem bylo vytvořit týmové prostředí, kde bankéři budou klienty vnímáni jako partneři, a ne pouze jako úředníci za počítačem. Další chystaný projekt se zaměřuje na automatizaci a digitalizaci procesů na pobočkách a kontaktních centrech, což spadá do oblasti backoffice.
Zmiňuješ automatizaci a digitalizaci procesů. Co si pod tím máme představit po technologické stránce?
Celé řešení bude z technologického hlediska založeno na Salesforce Financial Services Cloud, který nám umožní dosáhnout větší efektivity a produktivity. Jedná se o největší implementaci tohoto produktu ve střední a východní Evropě a zároveň je jedním z nejvýznamnějších transformačních projektů v České spořitelně. Požadavek je zjednodušení práce bankéřů, urychlení nástupu nováčků a obecně, aby měli bankéři více prostoru na finanční poradenství a méně času trávili rutinními činnostmi, které se dají automatizovat.
To je opravdu velký projekt. Jak ho vnímáš ze svého pohledu?
Tento projekt je rozvržen do tří let s průběžnými dodávkami po etapách. První velké nasazení na pobočkách je plánováno už na začátek příštího roku. Máme před sebou obrovskou výzvu.
Na projektu se bude podílet tým složený z desítek lidí, ať už interních zaměstnanců nebo externích odborníků. V současné době aktivně posilujeme tým Enehana o profesionály se zkušenostmi v oblasti Salesforce na různých pozicích. Spořka začíná od základů tvořit zcela nový tým - Salesforce kompetenční centrum. Bude složen z transformujících se současných kmenových zaměstnanců se zájmem o novou technologii, ale také z nově příchozích Salesforce odborníků, na jejichž vytipování se Enehano také podílí.
Projekt vyžaduje širokou paletu dovedností a zkušeností, a proto hledáme kvalifikované lidi, kteří se v této oblasti dobře orientují. Spolupráce napříč týmem bude stěžejní pro úspěch projektu.

Jaké týmy stavíte?
Momentálně aktivně vyhledáváme zaměstnance na dvě různé oblasti. První je spojena s vytvořením interního Salesforce kompetenčního centra ve Spořce. Je vhodná pro lidi, kteří preferují stabilní pracovní prostředí, benefity, které největší banka v Česku nabízí a dlouhodobě se chtějí věnovat jednomu projektu.
Druhou oblastí je příležitost v rámci Enehana. To znamená, že uchazeč může pracovat na ohromném revolučním transformačním projektu ve Spořce. Pokud někdo hledá větší pestrost projektů a dynamiku, může se stát součástí Enehano týmu a být součástí řady dalších projektů v České republice i v zahraničí, a to ať ve velké společnosti nebo startupu.
Jaké role hledáme? Musí to být vždy Salesforce nadšenci s mnohaletou zkušeností?
Na všechny pozice určitě ne. Pro nás je nejdůležitější chuť učit se nové věci a otevřená a férová komunikace. Velkou výhodou je samozřejmě znalost CRM projektů a procesů a platformy Salesforce. Spolupráce Enehana se Spořkou se řadí mezi jednu z nejlepších. Málokterý korporát má tým složený z profesionálů s ohromnou touhou a nadšením posouvat banku kupředu. Zkušenosti už máme z loňska, kdy jsme do Spořky implementovali Salesforce Marketing Cloud. Velmi mile nás překvapilo, že v týmu se stíral rozdíl mezi lidmi od externího partnera a kmenovými zaměstnanci. I nyní vidíme, že jsme součástí týmu táhnoucího za jeden provaz s jedním cílem – dát prostor bankéřům pro finanční poradenství a přispět tak k lepšímu finančnímu zdraví lidí v České republice pomocí technologií a automatizace.
Děkujeme za rozhovor. Pokud vás zajímá tento projekt očima Lukáše Pudila, Personalization Tribe Lead v České spořitelně, přečtěte si rozhovor, který se uskutečnil na letošním Digital Transformation Summitu.