Digital Transformation Summit

Digital Transformation Summit

Digitální transformace 2020

Fakt či buzz word?

V dnešní době je pojem digitální transformace velice zmiňován a společnost již považuje tento termín za přežitek. Avšak ve skutečnosti se stále jedná o problematiku, na kterou bychom měli nahlédnout a objasnit si, co vše vlastně tento krok obnáší a jakým je přínosem.  

Digitální transformace je proces používání digitálních technologií k vytváření nových, nebo úprav stávajících obchodních procesů, kultury a zákaznických zkušeností s cílem splnit měnící se obchodní a tržní požadavky. Tato změna pohledu na podnikání v digitálním věku je digitální transformace.

Překračuje tradiční role, jako je prodej, marketing a služby zákazníkům. Místo toho začíná digitální transformace a končí tím, jak přemýšlíte o zákaznících a jak s nimi jednáte. Když přecházíme z papíru na tabulky k inteligentním aplikacím pro řízení našeho podnikání, máme šanci si znovu představit, jak podnikáme, jak zapojujeme naše zákazníky s digitální technologií na naší straně. Ať se jedná o kontaktní centrum, které potřebuje urychlit a usnadnit práci operátorům, až po velkou finanční instituci, která potřebuje celé interní procesy zrychlit a automatizovat, vždy je ten správný čas na digitální transformaci.

Pro malé podniky, které právě začínají, není třeba nastavovat obchodní procesy a transformovat je později. Svou organizaci můžete od samého začátku posouvat vpřed. Budování firmy v 21. století na lepících papírcích a ručně psaných knihách prostě není udržitelné. Digitální myšlení, plánování a budování vás připraví na to, abyste byli obratní, flexibilní a připravení růst.

Pro ještě lepší pohled na tuto problematiku doporučujeme nahlédnout do výukového trailheadu od Salesforce, který v kostce přiblíží celý proces.

Záleží na tom?

Technologie řídí posun v podnikání a společnosti, které chtějí uspět, musí sloučit technologii se strategií, aby zůstaly vpřed. Analytika dat je na vrcholu seznamu priorit, zejména pokud jde o vizualizaci dat a strojové učení.

Rychlost je také důležitým hlediskem. Digitální iniciativy, které zvyšují rychlost a obratnost organizace, jsou v popředí digitálního vedení.

To jsou provozní priority, ale konečný cíl je pozitivní zkušenost zákazníka a je významným hnacím motorem digitální transformace. Zkušenosti zákazníků mohou firmu rozbít nebo přerušit a digitální technologie hrají zásadní roli při zajišťování pozitivního vztahu mezi firmami a jejich zákazníky.

Nové = Lepší?  

Není překvapením, že hlavní výhody digitální transformace pocházejí z technologie, která to umožňuje. Digitální transformace je však také o odstraňování zastaralých nápadů a procesů ve prospěch nové a inovativní technologie, která je vhodná pro konkrétní firmu.

Mnoho zdravotnických institucí například vyhýbá chytrým telefonům a mobilním zařízením ve prospěch staré technologie, jako jsou pagery. Tyto problémy se mohou týkat všech oborů a velikostí organizace, což vede ke ztrátám tisíců či dokonce milionů při údržbě starších systémů.

Jakmile bude původní technologie nahrazena, mohou týmy IT věnovat více pozornosti novým technologiím a inovacím, než pracovat se stávajícími problémy v oblasti IT. Podniky, které chtějí držet krok s rychlým tempem digitální změny, se musí zaměřit na zvýšení efektivity a zavádění nových technologií v co největší míře. A jaká jsou vlastně očekávání a cíle zákazníků, jejichž byznys prošel transformací? Hlavní zájmy a priority můžeme vidět v tomto grafu.

Jaké cíle jsou kladeny při digitální transformaci?

Zdroj: Salesforce.com

Jaká je cesta?

Je důležité si uvědomit, že většina firem je stále v různých fázích procesu a nemusí se to stát najednou. I když možná slyšíte o rychlých přechodech, nemusí to nutně znamenat, že to firma dělá strategickým, efektivním nebo udržitelným způsobem.

Klíčem k úspěšné digitální transformaci jsou:  

–    Mít digitálně důvtipné leadery

–    Budování schopností pro budoucí pracovní sílu.

–  Umožnění zaměstnancům pracovat inovativním způsobem.

–   Poskytování digitálních nástrojů pro správu.

–   Udržování otevřené komunikace mezi členy týmu

Pro úspěšnou digitalizaci je potřeba mít tyto body na paměti. Práce na vývoji jasných strategií pro digitální dovednosti a schopnosti pro budoucí potřeby zdokonalení kultury organizace tak, aby se přizpůsobila změnám, a hlavně zajistit přímou a otevřenou komunikaci. Digitální transformace bude hlavním tématem na letošním Digital Transformation Summitu, který představí inovativní řešení a reálné příklady, jak celým procesem úspěšně projít či seznámení s týmem, který Vás celou transformací provede.  

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články