Před pěti lety jsem založil Enehano s cílem vybudovat z ničeho jedničku na Salesforce a digitální transformaci v Česku. Zdálo se mi to hodně ambiciózní stejně tak, jako udělat obrat 50 milionů korun v týmu minimálně 50 konzultantů. Měl jsem ale ještě jeden cíl – po 5 letech od založení firmy udělat celofiremní teambuilding na Havaji, pokud tři výše zmíněné metriky splníme.
Cíle jsme nejen splnili, ale dokonce předčili. K odškrtnutí všech čtyř položek ze seznamu nám zbývá už jen cesta na Havaj. Aktuálně čekáme na příznivější podmínky pro cestování a věříme, že už v říjnu tohoto roku oslavíme prvních pět let s mojitem v ruce právě na havajské pláži.
Cíle splněny a co dál?
Dneska je nás více než osmdesát. V roce 2021 jsme poprvé překročili hranici obratu 100 milionů korun, a to je obrovská zásluha našeho obchodního týmu. Transformujeme fungování největších společností v ČR, 30 % obratu je ze zahraničních projektů, řešení nasazujeme celosvětově i v několika časových pásmech.
Díky velmi přesnému plánování a forecastování, které nám umožňuje rozhodovat se na základě reálných dat, můžeme po pěti letech říci „jsme finančně naprosto stabilní firma“.

Máme velmi oblíbené „pětiletky“, tak tedy jaká je vize na dalších 5 let?
Naše plány shrnuje následující obrázek:

Jako odměna za vydařenou dekádu se nabízela další cesta do exotických krajin. Ale s vírou, že firmy jsou hybatelem změny a mají velkou moc ovlivňovat a inspirovat okolí kolem sebe, jsme se rozhodli jinak. Rozhodně nám nejsou lhostejní lidé a život v našem okolí. A i díky finanční stabilitě si můžeme dovolit závazek, který je součástí vize:
„Do pěti let se chceme stát jedničkou na Salesforce v regionu střední Evropy, vybudovat holding s několika dceřinkami a překonat obrat 500 Mio CZK. Zároveň měníme svět k lepšímu tím, že zjednodušujeme a automatizujeme rutinní práci. O naše know-how a bohatství se dělíme s těmi, co neměli v životě tolik štěstí. Jako firma jsme se zavázali dávat 1 % z obratu na CSR (Corporate Social Responsibility) každý rok.“
A protože netoužíme po žádných jachtách, ani super sporťácích, rozhodli jsme se peníze investovat správným směrem. Proto, pokud se nám do 5 let podaří dosáhnout obratu přes půl miliardy korun, jednorázově přispějeme v rámci CSR 50 milionů korun na dobročinné a smysluplné aktivity. Doufáme, že tímto krokem inspirujeme i další IT společnosti.

Nové tváře a desetimilionové projekty
Za rok 2021 jsme rozšířili tým z 57 na 85 lidí. Manažerský tým ve složení Jirka Mach (CEO), Michal Peška (CSO) a Milan Bodlák (CTO) posílila CFO Katka Alenková. Důležitým zlomem pro celou firmu je také masivní nábor seniorních lidí. V důsledku toho se mění organizační struktura a hodně energie věnujeme i do standardizace procesů.
Enehano není pouze implementačním partnerem Salesforce. Díky zkušenému Business Consulting týmu jsme našim zákazníkům také partnerem při transformaci vybraných oddělení nebo celých firem. U zákazníků dennodenně pracujeme s velmi citlivými informacemi a zároveň máme obrovskou moc pomoci v jejich firmách dělat business lépe. Je to pro nás zavazující a vážíme si důvěry, kterou nám zákazníci svěřují.
Na aktivity našich konzultantů navazuje dodání Salesforce projektů. Největším oddělením je Delivery, díky kterému dodáváme rozsáhlé projekty v řádu desítek milionů korun. Nemalé prostředky investujeme do vysoké míry profesionalizace a standardizace delivery procesů tak, abychom zvládli ve stejné kvalitě dodávat i projekty v hodnotě desítek milionu korun.
Co si chceme zachovat i do budoucna, to je vysoká míra flexibility. Tím že nemáme HQ v USA v jiném časovém pásmu a jiným mind setem, jsme schopni se se zákazníkem domluvit a do značné míry se přizpůsobit jeho specifickým lokálním potřebám.
.png)
Zákazníkům nablízku, ať jsou kdekoliv
Zůstat co nejblíže našim zákazníkům, ať v Česku nebo na Slovensku, je pro nás důležitým cílem. Proto když jsme se rozhodli přinést naše know how a pomáhat digitalizovat Slovensko, založili jsme pobočku a v Bratislavě budujeme silný lokální tým. Po čtvrt roce existence naše řady rozšířilo 6 kolegů a stále ho rozšiřujeme.
Loni se nám podruhé podařilo uspořádat největší akci na téma digitální transformace v Česku. Digital Transformation Summitu (DTS) se online zúčastnilo přes rekordních 800 lidí, kteří se inspirovali reálnými Salesforce příběhy z firem jako DPD, ČSOB Stavební spořitelna, Equa bank nebo Zonky. Letos chceme využít i možnost potkat se osobně, a proto Vás můžu pozvat do Kongresového centra v Praze, kde 12. května proběhne 3. ročník DTS. Své prezentace z transformačních procesů si již připravují zástupci České spořitelny, Bobcat, Salesforce, Carvago, ČSOB Stavební spořitelny nebo Auto Průhonice.
.png)
CSR pro nás není nic nového – chceme inspirovat ostatní
V loňském roce jsme například v rámci projektu Women in Tech zdarma vyškolili více než 50 žen v oblasti digitální transformace a platformy Salesforce. Obdobným způsobem učíme i na vysokých školách, jak v Praze, tak i v Brně. Enehaňáci mají možnost zdarma využívat profesionálních terapeutických služeb, ať pro pracovní nebo osobní účely. Pomohli jsme při ničivém tornádu na Moravě a i během roku podpořili několik neziskových organizací. Jen v roce 2021 to bylo více než 750 000 Kč.
Naším hlavním cílem pro letošní rok je implementovat CSR do našich firemních procesů, dlouhodobě podporovat tyto aktivity a především inspirovat další společnosti.
Rodinná firemní kultura
Od začátku Enehana si hodně zakládáme na vztazích a firemní kultuře. Z malého startupu se stává firma střední velikosti, která je důležitým partnerem i pro velké enterprise společnosti. Co ale chceme i v době růstu zachovat, je přátelská a otevřená atmosféra. Zatím se to skvěle daří celému HR týmu, People Hubu, který považuji za srdce Enehana. Oni stojí za úspěšným náborem talentů a odborníků, ale také se zaměřují na vzdělávání, rozvíjení a péči o celý tým v souladu s našimi hodnotami.
Ty jsou postaveny na čtyřech pilířích – „I share, I care, I grow & I have fun“.

To, že hodnoty opravdu žijeme, se ukazuje každým dnem. Ne jinak je tomu v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině. Během jednoho týdne se zvedla obrovská vlna solidarity a na transparentní účet se v rámci Enehano sbírky vybralo více než 400 000 Kč. Celý People Hub team organizuje doručení pomoci ukrajinským rodinám.
Děkuji všem Eneheňákům za to, jakou vytvářejí firemní kulturu. A velké díky patří rovněž našim zákazníkům a partnerům za důvěru.
Přeji Vám všem pevné zdraví do roku 2022.
Jiří Mach