V Enehanu jsme přivítali klíčového hráče v Salesforce komunitě Jaroslava Luce. Jarda k nám nastoupil na pozici Senior Business Development Manager. Přináší několikaleté zkušenosti z implementačních projektů a skvěle zapadá do další vývojové kapitoly Enehana. Proč je pro něj jedničkou právě Salesforce, jak vnímá trendy v IT nebo jak pomůže s expanzí do nových oblastí?
Jardo, z jakých zkušeností budeš v Enehanu těžit?
Mám širokou škálu zkušeností, které začaly obchodní pozicí ve farmacii. Dostal jsem příležitost být součástí implementačního týmu. Vytvářeli jsme portál, který zprostředkovával online propojení lékařů a farmaceutických reprezentantů. Poprvé zde jsem se setkal s CRM nejen z uživatelského pohledu a zjistil jsem, že propojení byznysu a technologií mě naplňuje. Tento okamžik určoval celou mou další kariéru v oblasti CRM. Pokračoval jsem projektem na implementaci CRM pro pokrytí servisního a obchodního procesu subdodavatele ČEZ. Projekt, který zpočátku působil jednoduše, se nakonec rozrostl do procesů celé společnosti a trval rok a půl. Na něm jsem se naučil, že implementační partner se musí vybírat na základě zkušeností a nikoliv ceny, což se nám podařilo. S dodavatelem jsem navázal velmi dobrý vztah, a nakonec jsem přijal jejich nabídku spolupráce.
Proč sis vybral Salesforce?
Tím, že jsem se primárně pohyboval v obchodu, viděl jsem, jak se trh mění. Přibližně od roku 2018 jsem se čím dál častěji setkával se Salesforce a uvědomil jsem si, že by bylo dobré proniknout do této technologie a začít se v ní více angažovat. V začátcích se Salesforce a při následném růstu mi hodně pomohla zkušenost ve Sprinx Consulting, kterou jsem rád využil. Imponovaly mi jejich zkušenosti a vazby na profesně úspěšné lidi.
Ze Sprinx Consulting jsi odešel z vysoké pozice, co tě vedlo ke změně?
Byl jsem úspěšným obchodníkem a povýšil na pozici Head of Salesforce department. Byl jsem zodpovědný za people management, plánování kapacit, business consulting, vývoj a obchodní činnost. Práce mě bavila, ale neměl jsem plnou podporu v rámci strategie společnosti. Sprinx nabízí více platforem a bohužel to znamenalo integraci lidí mimo Salesforce projekty, a ačkoliv jsem nějakou dobu zastřešoval celé portfolio produktů a návrhy řešení, nebyla to cesta, kterou bych chtěl jít.
Od začátku jsem preferoval Salesforce, který se stále více prosazuje jako úspěšná low code platforma. Vnímám ho jako klientsky žádaný produkt, umím ho správně implementovat a vím, jací jsou jeho klienti i pro koho se nejvíce hodí. Proto mi další spolupráce nedávala smysl.
Byl pro tebe přechod do Enehana velkým překvapením?
Musím přiznat, že ne. Enehano znám už delší dobu a mám ho zařazené jako jedničku na Salesforce implementace. Když mi Michal Peška nabídl setkání s možností navázání spolupráce, pracovně mi to sedělo. Po několika setkáních jsem se ujistil, že naše představy a vize jsou velice podobné a společně to ladilo i po lidské stránce.
Tato spolupráce je pro mě jakýsi restart v Salesforce světě. Už od začátku cítím obrovskou podporu lidí kolem mě. Samozřejmě jsem teď plný očekávání, ale nejsem profesně juniorem. Jsem v byznysu silným hráčem a chci přinést Enehanu zajímavá čísla.
Na druhou stranu jsem samozřejmě zvědavý, jak fungují jednotlivá oddělení mezi sebou, kde se kompetence a role překrývají a jak to spolu vzájemně ladí.
Měl jsem možnost sledovat, jak se Enehano vyvíjí, roste a čím dál více využívá know-how nasbírané na rozmanitých projektech.
Čím si Enehano zasloužilo tvé vnímání jako jedničky na trhu?
Měl jsem možnost sledovat, jak se Enehano vyvíjí, roste a čím dál více využívá know-how nasbírané na rozmanitých projektech. Líbilo se mi, že realizuje projekty na základě znalostí a dovedností s jednou platformou a technologií a nemá kapacity rozložené do více řešení.
Jakou vnímáš svou přidanou hodnotu?
Věřím, že dokážu Enehano dostat do segmentů trhu, na které se zatím nezaměřilo a já jsem v nich jako doma. Jsou to výrobní a technické obory, servisní služby nebo high-tech. Druhým mým osobním cílem je zavést rychlejší implementace. Měl jsem opravdu kvalitní tým odborníků, se kterými jsme uměli dodávat řešení relativně rychle. Tohle know-how bych chtěl přinést i sem. Myslím, že by to mohl být klíč k otevření dveří do dalších firem.
Myslíš, že to může být klíčem k úspěšné expanzi na Slovensko?
Slovensko stejně jako ostatní země jsou vždy specifické a firmy mají odlišný přístup, než na jaký jsme zvyklí. Stejně jako se měnil a vyvíjel mindset a trh v ČR, tak se mění i na Slovensku nebo kdekoliv jinde. Díky covidu si firmy stále více uvědomují, že potřebují technologickou oporu v procesech, aby byly schopné flexibilně reagovat na potřeby svých klientů a trhu. Salesforce je v tomto vhodným nástrojem, protože se neustále vyvíjí a sleduje nejnovější trendy. Bez expanze se neobejdeme a ano, myslím, že široká škála implementačních projektů může mnoho lidí oslovit a být argumentem, proč si vybrat Enehano jako svého dodavatele.
Máš nějaký sen, který by sis chtěl v Enehanu splnit?
Já bych byl rád, kdyby se mi podařilo interně prosadit celou Salesforce strategii a abych měl důvěru a volnou ruku v business developmentu. Rád bych byl pro Enehano klíčovým hráčem a měl vliv na to, kam se bude do budoucna směřovat.
Jakou strategii máš na mysli?
Prográmátorská práce je samozřejmě nedílná součást našeho dodavatelského řetězce, ale myslím, že budoucnost úspěšné digitální transformace bude znamenat mít dostatečné zdroje především na straně consultingu. Dnes vítězí konzultanti v IT světě a mají moc ovlivnit úspěch implementace, pokud se v něm snoubí očekávání klienta a to, co dokáže nastavit v Salesforce.
Už víme, jak máš našlápnuto v kariéře. Co tě baví v osobním životě?
Většinu volného času trávím s rodinou, především se svou tříletou dcerkou. Rád pozoruji, jak se v tomto věku formuje její osobnost. V mládí jsem se věnoval profesionálně atletice a stále ve mně zůstal sportovní duch a talent na mnoho sportovních aktivit, kterých se s chutí účastním. Miluji cestování, poznávání nových kultur a míst.
Jardo, děkujeme za rozhovor a zajímavé myšlenky. Přejeme, aby spolupráce s Enehanem naplnila vzájemná očekávání.