Enehano 2020: Od Švédska po Austrálii, pandemii navzdory

Enehano 2020: Od Švédska po Austrálii, pandemii navzdory

Je to pár týdnů, co skončil rok 2020. S odstupem času bych se proto s vámi opět rád podělil o bilanci tohoto divokého a přelomového období.

Rok 2020 byl především velmi náročný. Koronakrize nás zasáhla všechny bez výjimky a ovlivnila náš každodenní život. A i přes svůj vnitřní optimismus si myslím, že nás bohužel ještě dlouho ovlivňovat bude.

Následky pandemie dopadly i na Enehano. Nejprve se zastavily projekty u zákazníků z gastro průmyslu a cestovního ruchu, kterých se krize dotkla jako prvních. A během prvního měsíce začali zastavovat projekty i zákazníci z oblasti financí a telekomunikací. V průběhu pár týdnů jsme tak zaregistrovali velký propad poptávky a najednou jsme měli o 10 Salesforce specialistů více, než jsme v tu chvíli potřebovali.

Mám velkou radost, že jsme i za těchto nepříznivých okolností celou krizi jako Enehano ustáli a nemuseli nikoho propustit. A nejen to, díky finanční stabilitě jsme si mohli dokonce dovolit volné kapacity využít pro vzdělávání a podporu obchodu.

Nové začátky i nové výzvy

Říká se, že každá krize je zároveň i příležitostí. A výjimkou není ani tato. Jaké trendy vnímáme u všech oblastí byznysu?

Je to obrovský nárůst poptávky po digitální transformaci podnikání.

Být schopen nabízet a prodávat svoje služby online, mít možnost pracovat odkudkoliv, dokázat minimalizovat náklady na provoz, být schopen flexibilně měnit procesy. Každá firma se s těmito novými výzvami dokázala poprat jinak. A přestože to nebylo jednoduché, některé společnosti to zvládly velmi dobře.

Jedním z příkladů je ČSOB Pojišťovna. Pár měsíců před vypuknutím první vlny koronakrize ČSOB Pojišťovna spustila pod naší taktovkou řešení Salesforce pro řízení distribuční sítě a jednotnou obsluhu klientů. Právě díky možnosti připojit se odkudkoliv a mít stále k dispozici aktuální informace o klientech mohla ČSOB Pojišťovna pracovat s klienty vzdáleně. Management pojišťovny díky tomuto řešení získal data z celé distribuční sítě (800 obchodních zástupců) v reálném čase a byl schopen flexibilně reagovat na nastalou situaci.

Svěřili nám svoji důvěru

Během uplynulého roku si Enehano jako partnera pro digitální transformaci zvolila celá řada dalších zákazníků:

finanční sektor: Českomoravská stavební spořitelna, Equa bank

startupová scéna: Impact HUB, Runecast, Pricefx

výroba & doprava: DPD

zdravotnictví: Getinge

Za obzvlášť důležité považuji nové zákazníky z oblasti logistiky a zdravotnictví, díky kterým se nám podařilo diverzifikovat a snížit závislost na jednom sektoru, což přispělo k vyšší finanční stabilitě celé společnosti.

Za necelých 5 let, co je Enehano na trhu, se můžeme pochlubit desítkami firem, které nám svěřily svoji důvěru.

Růst navzdory koronakrizi

I přes celou řadu problémů a komplikací, které loňský rok přinesl, se nám meziročně podařilo vyrůst o 49 % na 66,5 milionů Kč v obratu. Obrat ale není to nejzásadnější číslo. Vzdělávání je pro nás na prvním místě a jen za loňský rok jsme investovali více než 4 miliony korun do vzdělávání a osobního rozvoje. Zásadně se nám podařilo zvýšit počet certifikací na jednoho konzultanta a i celkové množství certifikací vyrostlo o 57 %. Rozrostl se i počet členů našeho týmu. A také jsme se pustili do nových projektů, ať už šlo o vlastní akce nebo výuku na vysoké škole. Rok 2020 byl zkrátka unikátní, přesvědčte se sami.

Co čísla neřeknou

Za každým číslem je schovaná práce celého Enehano týmu. Z celého roku jsem vybral pár věcí, na které jsem opravdu pyšný:

  • Salesforce Gold Partner – v březnu loňského roku jsme obhájili titul Salesforce Gold partner. Pro naše klienty to primárně znamená ověření, že máme velký a certifikovaný tým, že máme kladná hodnocení naší práce od zákazníků a že jsme dodali nemalé množství projektů. Jen tak je možné tento titul získat. Zároveň jsme od Salesforce získali ocenění TOP B2C Partner FY 2020.
  • V rámci delivery náš počet opět narostl, a proto jsme se rozdělili do menších týmů. Každý z nich je odpovědný za určitou oblast – ať už jde o analýzu, architekturu, vývoj či projektové řízení. Naším cílem je dělat věci efektivně a rychle, a proto vznikla i interní báze znalostí, tipů, triků, chyb na projektech či komponent, které jsme se naučili na samotných projektech. Díky tomu se můžeme dále zlepšovat a posouvat se dál.

Podařilo se nám získat prvního zákazníka ve Švédsku z TOP100 firem. Část core týmu jsme i s rodinami relokovali do zahraničí a převzali jsme rozvoj a podporu globálního nasazení Salesforce org od Austrálie, přes Asii a Evropu až po USA.

  • V loňském roce jsme zorganizovali největší tuzemskou konferenci zaměřenou na Salesforce – Digital Transformation Summit. Konference se měla původně konat v hotelu Corinthia, ale nakonec jsme ji museli kvůli pandemii přesunout do virtuálního světa. I přesto jsme zaregistrovali více než 400 účastníků, kteří si vybírali program ze dvou paralelních slotů. Více než 200 lidí sledovalo přímý přenos z konference, jejímž hlavním tématem byla opět digitální transformace. Záznamy z přednášek DTS 2020 můžete zhlédnout na tomto odkazu.
  • Spolupráce s Masarykovou Univerzitou – mým snem bylo mít svůj vlastní předmět na vysoké škole a předávat naše znalosti dále, nejen v rámci Women in Tech, ale i na univerzitách. Jsem velice pyšný, že jsme mohli učit předmět Cloud CRM na Masarykově Univerzitě v Brně. A ve spolupráci s univerzitami budeme ještě intenzivněji spolupracovat i v roce 2021.

Posílili jsme management tým.

Budujeme elitní tým specialistů na Salesforce a digitální transformaci. Jak tým roste, tak posilujeme i manažerskou strukturu. Dávno nejsme firma o jednom muži, bez kterého by společnost lehla. Jsem rád, že máme tým několika úspěšných obchodníků, kteří firmě dodávají více poptávek, než zvládáme obsloužit a můžeme si tak vybírat opravdu zajímavé projekty, do kterých vkládáme naši energii a know-how.

Business consulting tým je tvořen architekty, kteří se specializují na jednotlivé business domény: CRM, řízení distribučních sítí, marketingová automatizace, partner management a omnichannel kontaktní centra. V loňském roce náš tým posílili:

Dobývání severu

V roce 2020 jsme si udělali detailní analýzu trhů v západní Evropě a nakonec se rozhodli pro dva regiony: Skandinávie a Pobaltí. I přes koronavirus jsme v dubnu loňského roku založili pobočku ve švédském Malmö a v expanzi ve Skandinávii pokračujeme i v roce 2021.

Během léta 2020 se nám podařilo získat ještě jednu velmi zajímavou zahraniční zakázku, která pro nás byla velkou výzvou v mnoha ohledech.

Vyhráli jsme výběrové řízení na převzetí a rozvoj celé platformy Salesforce, která se používá v 50 zemích světa. Getinge je jeden z největších výrobců zdravotnických zařízení na světě a patří mezi největší švédské firmy.

Nicméně globální Salesforce kompetenční centrum má v Německu.

Podmínkou získání zakázky bylo přesunout i část týmu do Německa tak, aby mohl pracovat on-site společně se zákazníkem. A tak jsme řešili mimo jiné i relokaci kolegů včetně jejich rodin kousek za Stuttgart.

Místo původních 3 naplánovaných měsíců na převzetí Salesforce od původního dodavatele, jsme převzali celou enterprise implementaci už za 4 týdny. A jak vypadal náš první globální release?

→ O půlnoci přichází aktualizace nastavení z Austrálie.

→ Vstáváme v 5:00, abychom stihli konec australské pracovní doby a zahájili odstávku.

→ 8:00 začíná pracovní doba v Evropě. Stabilizujeme Evropu.

→ Kolem 14:00 nabíhá USA a stabilizujeme USA.

→ Kolem 20:00 se objevují early birds z Austrálie a začínají testovat.

Během jediného releasu jsme pomohli IT týmu obnovit důvěru business zadavatele v CRM a v IT oddělení. A nyní náš tým čeká roll-out Salesforce do Číny a Kanady.

Havaj na dohled

Když jsem zakládal Enehano, mojí ambicí bylo vybudovat jedničku na českém trhu na Salesforce, mít více než 50 konzultantů a obrat více než 50 milionů.

Měl jsem ale ještě jeden cíl – po 5 letech od založení firmy udělat celofiremní teambuilding na Havaji, pokud se nám to celé podaří. Aktuálně to vypadá, že jsme na dobré cestě:

• Více než 50 konzultantů (splněno)

• Více než 50 milionů CZK obrat (splněno)

• Jednička na českém trhu (doufám, že velmi brzy potvrdíme status #1)

A pak už „jen“ zbývá si počkat, až se cestování zase vrátí do normálu. Nyní plánujeme teambuilding na Havaji s ohledem na stávající situaci na rok 2022, protože objednávat zájezd pro více než 60 lidí je ideální asi 7 až 9 měsíců dopředu. Pokud s novým rokem zvažujete kariérní změnu, tak věřte, že tento firemní benefit platí i pro nováčky v Enehano týmu.

Mise 2025 – obrat půl miliardy

Rozhodně i nadále chceme být flexibilním partnerem pro naše zákazníky a pomáhat jim s digitální transformací.

Naším cílem je být zároveň i skvělým zaměstnavatelem a přinášet práci na zajímavých projektech, možnost pracovat nejen v ČR ale i v zahraničí a sbírat tak zajímavé zkušenosti.

Postupně se ale posouváme i k nové ambici – dlouhodobě bychom rádi z české kotliny vybudovali globálního Salesforce partnera pro digitální transformaci. A naší hlavní specializací jsou velké enterprise projekty.

A co to znamená v číslech? Dali jsme si nové cíle, které chceme splnit do roku 2025:

Děkuji všem zaměstnancům, zákazníkům i Salesforce za důvěru. Velice si toho vážím, bez vás by nic z toho nebylo a těším se na novou výzvu 2025.

Na závěr bych nám všem chtěl popřát to nejdůležitější, a to zdaleka není počet miliónů obratu, ale zdraví. A tak Vám bez jakéhokoliv klišé přeji hlavně hodně zdraví v roce 2021.

Jiří Mach, CEO

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články