Digital Transformation Summit

Digital Transformation Summit

Top 8 otázek aneb co potřebujete vědět o implementaci

Top 8 otázek aneb co potřebujete vědět o implementaci

V každé firmě dochází k posunu. Tento posun je součástí přirozeného vývoje. Stejně jako se mění, vyvíjí a rostou lidé ve firmě, tak i firma musí měnit své zvyky, firemní kulturu a neustále se přizpůsobovat novým možnostem a optimalizovat firemní procesy nebo komunikaci se zákazníkem.

Stejně tak jako jsme od papíru a tužky přešli k tiskárnám a od kalkulačky k excelu, tak stejně přirozeně přecházíme k digitalizaci.

Salesforce je světovou jedničkou na trhu v nabídce možností CRM platforem a firemních cloudových řešení. Ovšem umí toho mnohem více. Firmám pomáhá s řízením obchodu, back-officu a marketingu či zákaznické zkušenosti. Skládá se z mnoha cloudů a v rámci každého cloudu jsou k dispozici standardní funkcionality. Zároveň lze dané řešení přizpůsobit na míru dle Vašich požadavků, včetně propojení s Vašimi interními systémy.Podívejte se, jaké možnosti nabízí kontaktním centrům.

Jak dlouho trvá implementace nástroje?

Na délku implementace Salesforce má vliv mnoho faktorů. Záleží na tom, jak máte nastavené procesy, v jakém odvětví podnikáte.

U startupů trvá implementace prvních procesů obvykle méně než měsíc. Jak už bylo zmíněno výše, tak na změnu není navázáno tolik procesů. Na délku implementace má velký vliv i rozhodovací proces a specifikace.

U větších firem může proces trvat od 3 měsíců do jednoho roku.

Ovšem máme zkušenosti i s několikaletým vývojem. Hodně záleží na požadavcích klienta a o jaký rozsah implementace se jedná. V tomto směru je nesmírně důležitý přesný popis očekávání.

Salesforce má několikrát do roka release, kdy představuje nové funkce a možnosti, takže stále je na čem pracovat a kam systém posouvat. To vnímáme jako jednu z hlavních výhod. Klient se nemusí obávat, že by se stala nová platforma zastaralou.

A kde nestačí vlastní možnosti Salesforce, tam je možnost doprogramování. Přečtěte si více zde.

Kolik stojí implementace?

Otázka, která je nedílnou součástí každé změny. Na částce mnohdy stojí rozhodnutí, zda změnu provést nebo ne. Cena je ovšem velmi individuální záležitostí. Cenová nabídka je vždy závislá na konkrétních požadavcích klienta.

Počáteční náklady můžeme rozdělit na samotnou implementaci a licence.

Implementace znamená integraci, změny související s procesy a systémy klienta atd.

Licence obvykle znamená počet uživatelů, kteří budou Salesforce využívat a licence instance obsahující funkce poskytované Salesforce.

Co je požadováno z vaší strany?

Nejdůležitější je váš postoj. Ano, opravdu to tak je.

Naprosto chápeme, že změna systému přináší zpočátku mnoho neznámých. Setkáváme se s tím každý den.

Musíte se vypořádat nejen s technickými záležitostmi, ale i s obavami ze strany vašich zaměstnanců. Člověk je od přírody obezřetný a raději pracuje se známými nedostatky než podstoupit riziko něčeho nového a jemu neznámého.

Ovšem díky našim zkušenostem umíme rozklíčovat a odpovědět na všechny otázky, které máte. Vždy záleží na komunikaci. Umíme předvést různé ukázky fungujících systémů.

Proto je z vaší strany zapotřebí jediné. Být otevřeni změnám a připustit, že existuje platforma, která vám může pomoci. K tomu je nutný i aktivní přístup v podobě definice vašich požadavků.  Pokud budete v komunikaci otevření, půjde spolupráce mnohem lépe . Žádná otázka není hloupá a žádný požadavek zbytečný.

Kdo musí být zapojen do chystané změny?

Otázka zapojení závisí na velikosti společnosti.

Pro startupy je většinou důležité zapojení majitele firmy nebo vlastníka procesu.

Pro integraci je potřeba jeden vývojář. O zbytek se postaráme my.

Ve větší firmě je to obvykle složitější a také spolupráce je daleko propracovanější. Za dodání řešení je odpovědný celý tým. Tým se skládá z projektového manažera, obchodního analytika, architekta, testerů, OPS a potřebujeme spolupráci od bezpečnostního týmu.

Můžete se podívat na realizované projekty a snadno se přesvědčit, že máme zkušenosti s firmami z různých odvětví a odlišných velikostí.

Je SaaS bezpečný?

Platforma Salesforce je cíleně testována nezávislými úřady. Vlastní všechny potřebné certifikace. Salesforce má tři klíčové hodnoty – bezpečnost důvěry, inovace, úspěch zákazníka, rovnost.

Ovšem to je jen špička zabezpečení. Toto je velmi rozsáhlá otázka, které jsme věnovali samostatný článek, přečíst si ho můžete zde.

Mohu použít svá vlastní data?

Na tuto otázku je jednoznačná odpověď – ano. Vaše data jsou v Cloudu a jsou v bezpečí.

Pokud si budete jistí s vyšší mírou zabezpečení, můžete vždy použít Salesforce Shield – šifrování dat, které vám poskytne šifrování na úrovni pole pro vaši instanci.

Jak je složitá migrace?

Složitost migrace je úměrná složitosti předchozího systému. V tomto bodě je důležitá záloha dat a testování. Přechod by měl být v ideálním případě pozvolný, aby si zaměstnanci měli možnost nový systém vyzkoušet a “osahat” práci v něm.

CRM bez dat je k ničemu, ale měli byste zvážit, která data jsou relevantní pro váš případ použití. Kontaktní, produktové, servisní údaje jsou prakticky nutné. To vše je součástí zákaznické 360. To, co obvykle nepotřebujete, je podrobná transakce atd.

Zkušenosti od ostatních klientů?

Naše zkušenost je, že Salesforce se snadno implementuje a používá. Dává vám příležitost propracovat procesy a zvýšit vaši efektivitu.

V balíčku získáte spoustu standardních funkcí, které každé tři měsíce Salesforce aktualizuje. To znamená, že se nemusíte soustředit na to, jak chcete hledat zákazníka nebo si rozdělit práci s kolegou.

Můžete se zaměřit na to, jak můžete svůj proces automatizovat nebo ho více personalizovat.

Podívejte se na různé case studies.

Proč byste měli začít s implementací Salesforce hned teď?

Není třeba utrácet dále více peněz za současnou neúčinnost.

V době koronové jsme si všichni zažili, jak je důležitá digitalizace – od propojenosti systému, vzdáleného připojení až po funkci omnichannel.

Salesforce je řešení, které s vámi může růst. Implementovali jsme Salesforce pro startupy od 1 do 5 uživatelů nebo pro podniky s více než 2 000 uživateli. Když začnete brzy, můžete využívat všechny funkce od začátku.

Vše máte dostupné na jednom místě. Spousta spokojených zákazníků zvyšuje efektivitu, která je nejen měřitelná, ale posouvá firmy a její nástroje s uživatelsky příjemným a nastavitelným rozhraním.

Věříme, že jsme vám tímto článkem pomohli otevřít se novým možnostem a aspoň část neznámých smazat.

15.10. Připravujeme Digital Transformation Summit . Kromě zajímavých workshopů a diskuzí se můžete přímo zeptat Enehano konzultantů nebo speakerů a dozvědět se více podrobností o jejich zkušenostech.

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články

Řízení vztahů s obchodními partnery