Kdo se bude podílet na klíčovém transformačním projektu v České spořitelně?

Kdo se bude podílet na klíčovém transformačním projektu v České spořitelně?

Česká spořitelna, největší česká banka, se rozhodla pro velkou transformaci na platformě Salesforce. Jako generálního dodavatele si vybrala společnost Enehano. V rozhovoru s Jiřím Machem, CEO a zakladatele Enehana, se dozvíte více o cílech projektu, plánované době trvání projektu a také o týmech, které aktuálně vytváříme.

Jirko, ve Spořce se připravují velké změny. Můžeš nám k tomu říct víc?

Spořka se neřadí mezi korporátní banky, kterým by změny trvaly roky. Je naopak příkladem flexibilní banky reagujícím na trh a nové trendy. Dělají hodně změn. Z posledních projektů bych vypíchl zavedení tabletů na pobočky. Cílem bylo vytvořit týmové prostředí, kde bankéři budou klienty vnímáni jako partneři, a ne pouze jako úředníci za počítačem. Další chystaný projekt se zaměřuje na automatizaci a digitalizaci procesů na pobočkách a kontaktních centrech, což spadá do oblasti backoffice.

Zmiňuješ automatizaci a digitalizaci procesů. Co si pod tím máme představit po technologické stránce?

Celé řešení bude z technologického hlediska založeno na Salesforce Financial Services Cloud, který nám umožní dosáhnout větší efektivity a produktivity. Jedná se o největší implementaci tohoto produktu ve střední a východní Evropě a zároveň je jedním z nejvýznamnějších transformačních projektů v České spořitelně. Požadavek je zjednodušení práce bankéřů, urychlení nástupu nováčků a obecně, aby měli bankéři více prostoru na finanční poradenství a méně času trávili rutinními činnostmi, které se dají automatizovat.

To je opravdu velký projekt. Jak ho vnímáš ze svého pohledu?

Tento projekt je rozvržen do tří let s průběžnými dodávkami po etapách. První velké nasazení na pobočkách je plánováno už na začátek příštího roku. Máme před sebou obrovskou výzvu.

Na projektu se bude podílet tým složený z desítek lidí, ať už interních zaměstnanců nebo externích odborníků. V současné době aktivně posilujeme tým Enehana o profesionály se zkušenostmi v oblasti Salesforce na různých pozicích. Spořka začíná od základů tvořit zcela nový tým – Salesforce kompetenční centrum. Bude složen z transformujících se současných kmenových zaměstnanců se zájmem o novou technologii, ale také z nově příchozích Salesforce odborníků, na jejichž vytipování se Enehano také podílí.

Projekt vyžaduje širokou paletu dovedností a zkušeností, a proto hledáme kvalifikované lidi, kteří se v této oblasti dobře orientují. Spolupráce napříč týmem bude stěžejní pro úspěch projektu.

Jiří Mach při podpisu smlouvy

Jaké týmy stavíte?

Momentálně aktivně vyhledáváme zaměstnance na dvě různé oblasti. První je spojena s vytvořením interního Salesforce kompetenčního centra ve Spořce. Je vhodná pro lidi, kteří preferují stabilní pracovní prostředí, benefity, které největší banka v Česku nabízí a dlouhodobě se chtějí věnovat jednomu projektu.

Druhou oblastí je příležitost v rámci Enehana. To znamená, že uchazeč může pracovat na ohromném revolučním transformačním projektu ve Spořce. Pokud někdo hledá větší pestrost projektů a dynamiku, může se stát součástí Enehano týmu a být součástí řady dalších projektů v České republice i v zahraničí, a to ať ve velké společnosti nebo startupu.

Jaké role hledáme? Musí to být vždy Salesforce nadšenci s mnohaletou zkušeností?

Na všechny pozice určitě ne. Pro nás je nejdůležitější chuť učit se nové věci a otevřená a férová komunikace. Velkou výhodou je samozřejmě znalost CRM projektů a procesů a platformy Salesforce. Spolupráce Enehana se Spořkou se řadí mezi jednu z nejlepších. Málokterý korporát má tým složený z profesionálů s ohromnou touhou a nadšením posouvat banku kupředu. Zkušenosti už máme z loňska, kdy jsme do Spořky implementovali Salesforce Marketing Cloud. Velmi mile nás překvapilo, že v týmu se stíral rozdíl mezi lidmi od externího partnera a kmenovými zaměstnanci. I nyní vidíme, že jsme součástí týmu táhnoucího za jeden provaz s jedním cílem – dát prostor bankéřům pro finanční poradenství a přispět tak k lepšímu finančnímu zdraví lidí v České republice pomocí technologií a automatizace.

Děkujeme za rozhovor. Pokud vás zajímá tento projekt očima Lukáše Pudila, Personalization Tribe Lead v České spořitelně, přečtěte si rozhovor, který se uskutečnil na letošním Digital Transformation Summitu.

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články