Digital Transformation Summit

Digital Transformation Summit

Enehano 2023: Největší projekt v CEE, reakce na AI revoluci a nová rodina

Enehano vstoupilo do roku 2023 jako důvěryhodný partner s širokým portfoliem úspěšně dokončených transformačních projektů a sedmiletou historií. 90členný tým loni obhájil pozici největšího Saleforce partnera, dosáhl rekordních tržeb 167 Mio korun a pro rok 2024 chystá dosud největší rozšíření svých služeb. Více prozradí v našem rozhovoru Jiří Mach, CEO Enehana.

 

Rok plný nej…

Když se podíváme na loňský rok optikou transformačních projektů, co bys vypíchl?

Jednoznačně je to získání největšího transformačního projektu v regionu CEE v České spořitelně, kde jsme společné nastartovali implementaci Salesforce Financial Services Cloudu. Jedná se o komplexní transformaci jak retailové, tak korporátní obsluhy klientů, a to nejen na pobočkách, ale také v rámci kontaktních center a při marketingové komunikaci.  

 

Enehano, to už ale zdaleka není jen bankovní sektor. Co další segmenty?  

Je to tak, čím dál tím více zaznamenáváme poptávku po našich službách hlavně z výrobního sektoru a nově také z oblasti utilit a telca. Asi největší radost tady mám z rodící se spolupráce s Innogy, T-Mobile, Generali Českou pojišťovnou. 

 

To jsou samé silné brandy… 

Ano, ale nejde jen o image. I obchodně za sebou máme další rok růstu. Dosáhli jsme na rekordní obrat téměř 167 Mio korun a mám radost, že se nám daří i hiring. Brzy nás bude 100 a nabrali jsme spoustu lidí s podobným smýšlením, kteří si na lidské úrovni sedí a sdílejí Enehano hodnoty. 

 
Jednou z těchto hodnot je „I care“ a závazek investovat každoročně 1 % obratu do CSR aktivit. Jak se to daří? 

Tento slib naplňujeme, v minulém roce jsme na CSR aktivity poslali 1,3 Mio korun. Zároveň vidíme, že spojuje všechny Enehaňáky napříč pobočkami. Napadá mě prosincový dobročinný beachvolejbalový turnaj, na kterém se sešlo více než 30 kolegů ze všech 4 poboček a vítězný tým vybral dobročinný projekt, na který poputují peníze.  

Kam míří další podpora? 

Zaměřujeme se i na vzdělávání. Nemalá částka putuje na výuku na vysokých školách a do projektu Women in Tech (WiT), který má za cíl usnadnit ženám vstup do IT světa a spolu s námi ho podporuje i Česká spořitelna a Barclays. V minulém roce díky tomu zorganizovaly WiTky celkem 5 odborných kurzů, 5 soft-skillově a networkingově zaměřených eventů a jejich akcemi prošlo přes 280 účastnic.  

Enehano 3.0 a nová rodina 

Když se vrátíme k personálnímu růstu samotného Enehana, vyžaduje nějaké interní změny? 

Určitě. Enehano dospělo do fáze, kdy je potřeba udělat zásadní změny nejen v organizační struktuře. Hlavní změnou je decentralizace řízení, což bude mít pozitivní vliv na plynulost dodávek v potřebné kvalitě a vyšší efektivitu. Sami díky tomu získáme více prostoru pro růst.  

Změny ve vedení začaly už v minulém roce… 

Je to tak. Neděláme jen změny v organizaci, ale týkají se celé organizační struktury včetně vedení. Michal Peška předal vedení obchodu Jardovi Havrdovi, aby si uvolnil ruce pro novou roli Chief Growth Officer (CGO).  

To ale nejsou jediné organizační změny, které se chystají, je to tak?  

Ano. Enehano si nadále zachovává status technologické a konzultační firmy, která klientům pomáhá zefektivňovat byznys na platformě Salesforce. V rámci transformačních projektů ale chceme zákazníkům pokrýt širší škálu služeb. Abychom jim pomohli např. s kompletní datovou a online integrací, datovými modely nebo s využitím nejnovějších trendů, jako je generativní umělá inteligence, rozhodli jsme se založit nad Enehanem nový holding Synequs. 

 
Jaké projekty nebo firmy budou kromě Enehana součástí Holdingu?  

První sestra Enehana bude ze světa AI, o které už nečteme jen v médiích, ale o její praktické využití se zajímají i naši zákazníci, zejména pak velké firmy s velkou znalostní databází. Ve spolupráci se společností Agnostix jsme se proto rozhodli vytvořit ryze produktovou firmu s názvem Rozárka s.r.o. (Rossie.ai), která se bude zabývat dodávkou NLP (Naturing Language Processing) řešení a zaměří se na češtinu a další středoevropské a východoevropské jazyky, které mají na rozdíl od angličtiny celou řadu specifik. Naší ambicí je mít nejlepší porozumění této rodině jazyků a tuto schopnost přinést do Salesforce, ať už ve formě práce s textem nebo dokonce při práci s hlasem.   

 

Co dalšího v rámci Holdingu chystáte? 

Do nové firmy chceme postupně vyčlenit i datovou a integrační kompetenci. A zároveň se rozhlížíme po trhu. Výhledově jsou totiž v plánu i akvizice, které ale budeme vybírat velmi pečlivě. Musí totiž dobře zapadat do naší nové „rodiny“.    

Jirko, moc děkuji za rozhovor a držím palce, ať se i v letošním roce daří.

Novinky a informace

Přímo do vaší emailové schránky

Prozkoumejte související články